دانشگاه فردوسی مشهد

 معرفی دانشگاه فردوسی مشهد 

دانشگاه فردوسی مشهد از معتبرترین دانشگاه های دولتی سطح یک زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان مشهد است که در سال 1328 با تبدیل آموزشگاه عالی بهداری به دانشکده پزشکی تاسیس شد و با صدور مجوز ایجاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی در سال ۱۳۳۵ به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرد. دانشگاه فردوسی هر سال بر اساس شاخص های آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری رتبه دوم الی پنجم را در بین دانشگاه های کل کشور کسب می کند.
دانشگاه فردوسی مشهد در حال حاضر دارای ۱۳ دانشکده، ۸ پژوهشکده، ۲ مرکز پژوهشی، ۲ گروه پژوهشی و موسسات وابسته علمی، پژوهشی و فرهنگی می‌باشد.
دانشکده های دانشگاه فردوسی شامل دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، الهیات، دامپزشکی، علوم اداری و قضایی ، علوم پایه، علوم تربیتی و روانشناسی،علوم ریاضی،کشاورزی، مهندسی،معماری و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست و هنر است.
مزایای این دانشگاه:
این دانشگاه با وجود اینکه جزء مناطق خشک و نیمه خشک کشور است، اما دارای پردیسی سبز با چشم‌ اندازی مطلوب و شرایط آب و هوایی خوبی را دارد.
به دلیل وسعت زیاد دانشگاه فردوسی مشهد، از وسایل نقلیه عمومی برای تردد دانشجویان و کارکنان استفاده می شود. همچنین یکی دیگر از مزایای این دانشگاه قابلیت استفاده از دوچرخه های اشتراکی می باشد.
دانشگاه فردوسی بهترین امکانات را فراهم ساخته است. فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی روحیه و انگیزه کار و تلاش افراد تقویت می کند. استخر سرپوشیده، زمین چمن استاندارد، سالن های والیبال و بسکتبال، سالن چند منظوره جهت ورزش های انفرادی و جمعی، بستر انجام فعالیت­ های ورزشی دانشجویان است.و لازم است که فعالیت های ورزشی و فوق برنامه در دانشگاه با تشویق دانشجویان به این امور سلامت، شادابی و کارایی آن ها در تحصیل و پژوهش تضمین می شود.
دانشگاه فردوسی مشهد با 10 خوابگاه پذیرای دانشجویان واجد شرایط می باشد.
درمورد کتابخانه این دانشگاه می توان گفت: مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد از اوایل سال 1350 تاسیس شد و بیش از 245000 عنوان کتاب را شامل است. در 18 آبان 1391، ساختمان جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد. این ساختمان با مساحت زیربنای 8900 متر مربع در سه طبقه، هشت سالن و سه مخزن ساخته شده است و کاملترین امکانات اطلاعاتی را دارا می باشد.

ندا فرین کمال

ندا فرین کمال

دانشجوی رشته روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *