معرفی دانشگاه تهران

 معرفی دانشگاه تهران 

دانشگاه تهران یک دانشگاه دولتی و بزرگ ‌ترین مرکز آموزش عالی در ایران است. از این دانشگاه با القاب «دانشگاه مادر» و « نماد آموزش عالی» یاد می شود. محمود حسابی در سال 1313 دانشگاه تهران را تاسیس میکند و این دانشگاه در سال 2021 رتبه یک دانشگاه ایران را کسب کرده است.
در دانشگاه تهران تقریبا 1000 رشته در 25 دانشکده ،6پردیس تدریس می شود.از این رو علت برند بودن و دلیل انتخاب دانشگاه تهران برای رتبه های برتر مشخص می شود. دانشگاه تهران 15 خوابگاه برای دانشجویان را دارا است و دارای ۱۱۱ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۷۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۶ رشته در مقطع دکتری است که افراد شایسته و شخصیت های برجسته و چهره های صاحب نامی در آن به تدریس یا تحصیل میکردند: عبدالعظیم قریب، پروفسور محمود حسابی، استاد علی اکبر دهخدا، دکتر محمد معین، شهید دکتر مصطفی چمران، شهید دکتر محمد مفتح، استاد شهید مرتضی مطهری و….
پردیس مرکزی دانشگاه تهران درخیابان میدان انقلاب استان تهران قرار دارد دانشکده های هنرهای زیبا،ادبیات و علوم انسانی،علوم ،فنی، حقوق، علوم سیاسی، پزشکی،دندانپزشکی، داروسازی واقع درپردیس مرکزی می باشد و دانشکده محیط زیست، جغرافیا و… نیز در خیابان های اطراف دانشگاه قرار دارند.
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران بزرگترین کتابخانهٔ دانشگاهی ایران است. ساختمان این کتابخانه با مساحت بیش از ۲۲۰۰۰ متر مربع دارای نه طبقه است که دارای طبقه زیرزمین، همکف، طبقه اول و ۵ طبقه مخزن کتاب و مطبوعات و اسناد و موزه کتابخانه است.
از نظر امکانات دانشگاه تهران بهترین امکانات ورزشی، خوابگاهی مورد نیاز دانشجویان را فراهم آورد.
دانشگاه تهران دارای اساتید و هیئت علمی به نامی هست و با توجه به فیلد های سخت گیری هایی که در طول آموزش برای دانشجویان دانشگاه تهران وجود دارد، دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند.
دانشجویان این دانشگاه تهران با شرکت در همایش های برگزار شده توسط انجمن دانشگاه تهران می توانند مقالات خود را به چاپ برسانند.
در دانشگاه تهران در کنار پاس کردن واحد های اصلی رشته تحصیلی دانشجو، تعدادی از واحدهای اختیاری وجود دارد که به جهت بهتر شدن سطح سواد دانشجویان تدریس می شوند و دانشجویان می توانند از آن به خوبی استفاده کنند.
در دانشگاه تهران می توانید با شرکت در دوره کهاد و تحصیل همزمان در دو رشته خودتان و رشته دیگر در کنار کسب مدرک رشته تحصیلی خودتان، مدرک رشته ی دیگر را هم کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *