معرفی دانشگاه شهید بهشتی

 معرفی دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی، یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران است که در منطقهٔ اوین، غرب ولنجک و شرق درکه در شمال غربی شهر تهران واقع شده‌است. دانشگاه شهید بهشتی دارای ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی است.
براساس رتبه ‌بندی دانشگاه‌های دنیا و بر اساس نظام رتبه‌ بندی کاکارلی سیموندز  دانشگاه شهید بهشتی در دو سال متوالی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رتبه پنجم ملی و رتبه‌های ۷۰۱+ و ۱۰۰۰–۸۰۱ کسب کند.
برند دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰ برند برتر ایران شناخته شد.
به علت وجود هئیت علمی خوب ، دانشگاه شهید بهشتی تلاش میکند که سطح علمی دانشگاه را افزایش دهد و تقریبا موفق شده است و دانشگاه شهید بهشتی در اولویت های بالای انتخاب رتبه های برتر است.
دانشگاه شهید بهشتی دارای سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است و دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مختلف در این دانشگاه تحصیل کنند. رشته‌های این دانشگاه با توجه به مقطع‌های تحصیلی به صورت زیر هستند:
دوره کارشناسی: 47 رشته
دوره کارشناسی ارشد: 191 رشته
دوره دکتری: 102 رشته
دوره‌های مجازی دانشگاه شهید بهشتی تهران
یکی از مزایای خوب دانشگاه شهید بهشتی، برگزار کردن دوره‌های مجازی در برخی از رشته‌ها می باشد. این دوره‌های مجازی دانشگاه که یکی از معتبرترین دوره‌ها در سطح ایران و خاورمیانه شناخته شده است برای افرادی که علاقمند به تحصیل هستند، اما شاغل هستند یا وقت کافی برای شرکت در کلاس‌های حضوری دانشگاه را ندارند، بهترین گزینه برای تحصیل این افراد می باشد. این دوره‌ها در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌گردد و در رشته‌های مهندسی معماری کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر، مدیریت فناوری اطلاعات، حسابداری و علوم کامپیوتردانشجو می پذیرد.
کادر علمی پژوهشی
کادر علمی و پژوهشی دانشگاه، از نظر سابقه علمی و تعدد فعالیت‌های پژوهشی در سطح کشور، رتبه ای ممتازی را کسب کرده اند.
امکانات خوابگاهی
جهت رفت و آمد آسان و وضعیت زندگی دانشجویان شهرستانی و غیر بومی، خوابگاه‌های دانشجویی به این دانشجویان تعلق می‌گیرد.

ندا فرین کمال

ندا فرین کمال

مشاور گروه ماترو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *