منبع خوب برای کنکور

بهترین منابع کنکور برای مطالعه

منابع مطالعاتی کنکور بخش بسیار مهمی از موفقیت یک کنکوری را رقم می زند اگر یک دانش اموز بتواند خودش یا با کمک یک مشاور منابع خوبی را انتخاب کند بازدهی او بسیار بالا می رود. من در طول زمانی که مشاوره می دهم متوجه شدم که بخش اعظم مشکل دانش اموزان با یک درس ف از منبع مطالعاتی نامناسب است 

یعنی دانش آموز چون که نمی تواند فلان فصل فیزیک را متوجه شود فکر می کند که از فیزیک متنفر است و در این درس استعداد ندارد و برای آن ساخته نشده است !!!!!!!!

بار ها و بارها دیده ام که دانش اموز زمانی که از یک درس گلایه می کند که من از اول هم از این درس خوشم نمی آمد و … من با کمک سوال هایی از او متوجه می شوم که او از همان ابتدای کار هم منابع خوبی نداشته است و نمی دانسته که چگونه این درس را بخواند.

برای انتخاب یک منبع مطالعاتی خوب باید این چند مرحله را انجام دهید :

  1. سطح خود را مشخص کنید : در این جا ما می توانیم 3 سطح را در نظر بگیریم که شامل ضعیف ، قوی و متوسط است که هر کدام از دانش آموزان با توجه به شناختی که از خود دارند و با کمک یک مشاور سطح خود را ارزیابی می کنند.
  2. هدف خود را از درس خواندن مشخص کنید : آخرش به چه سطحی می خواهید برسید ؟ آیا فقط می خواهید وارد یک دانشگاه و در هر  رشته ای که شد بروید و یا هدف بزرگی در سر دارید و با تمام توان می خواهید که به آن برسید؟ هر کدام از این ها را داشته باشید که البته هدف های گسترده هستند و هر دانش اموز نسبت به موقعیت و علاقه هایی که دارد اهداف را مشخص می کند و من این دو را برای فهم بهتر مثال زدم.
  3. من در آخر این مقاله چند تا از منابع معروف را مثال میزنم که اگر شما آن ها را نمی شناسید با آن ها آشنا شوید و شما باید یک سری منابع را با کمک یک مشاور شناسایی کنید و سپس قسمتی از هر کدام را دانلود کنید و مورد بررسی قرار دهید که چگونه مباحث را توضیح داده است.
  4. توجه داشته باشید ممکن است شما از دوستان و یا آشنایانتان در این مورد راهنمایی بگیرید و آن ها به شما بگویند که فلان منبع خیلی خوب است و من از آن استفاده کردم و نتیجه خوبی گرفتم ولی به این موضوع توجه کنید که منبعی که برای دوست شما خوب است ممکن است برای شما مناسب نباشد و دلیل های مختلفی هم دارد ممکن است سطح شما با دوستتان یکی نباشد یا اصلا شما نحوه بیان آن درس را متوجه نشوید و …
  5. پس سعی کنید بعد از معرفی چند منبع از سوی مشاور قشنگ آن ها را بررسی کنید و سپس اگر نحوه بیان آن را متوجه می شدید و با آن راحت بودید ، آن را خریداری کنید

و خواهشم از تمام دانش آموزان عزیز این است که اگر یک مبع را تهیه می کنند قشنگ آن را مطالعه کنند و سپس سراغ منابع دیگر بروند چون بعضی وقت ها همان یک منبع ممکن است برای شما کافی باشد و اصلا لازم نباشد که شما از منابع دیگر هم استفاده کنید.

چون بعضی از دوستان را من میبینم که هنوز تا صفحه ده منبع را نخوانده اند دنبال منبع جدید می گیردند که البته خود این موضوع ممکن است دلیل های مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها را در بالا گفتم که دانش اموز بدون آن که قسمتی از یک منبع را مطالعه کند و آن را بررسی کند اقدام به خرید آن می کند و بعد تازه متوجه میشود که این منبع برای او مناسب نبوده است و اصلا برای سطح او نبوده است.

چند تا از منابع مهم که در این جا معرفی می کنم و شما می توانید آن ها را بررسی کنید و اگر مناسب شما بود خریداری کنید.

 ادبیات : نشر الگو ، جامع خیلی سبز ، ماجرای من و درسام ، نشر دریافت ، میکرو طلائی ، هفت خان رستم

عربی : خیلی سبز ، مبتکران ، میکرو طلائی ، IQ ، جامع نشر الگو

دین و زندگی : میکرو جامع ، بهمن آبادی ، خیلی سبز جامع ، مهر و ماه

زبان انگلیسی : مبتکران شهاب اناری ، میکرو گاج ، نردبام ، درک مطلب شهاب اناری 

ریاضی : خیلی سبز ، مهر و ماه ، آیکیو ، نردبام ، تخته سیاه

زیست : خیلی سبز ، نردبام ، گاج نقره ای ، فاگو زیست

فیزیک : نشر الگو ، گاج ، نردبام ، پاور تست

آمار و گسسته : IQ ، آبی قلم چی ، خیلی سبز

شیمی : مبتکران ، خیلی سبز ، آیکیو ، نشر الگو

حسابان : نشر الگو ، خیلی سبز ، گاج

زمین شناسی : خیلی سبز و مهر و ماه

روان شناسی : خیلی سبز ، مشاوران

اقتصاد : مشاوران ، مهر و ماه ، خیلی سبز 

منطق و فلسفه : مبتکران ، مشاوران ، خیلی سبز 

بخشی از منابع کنکور رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی

منابع دروس عمومی کنکوری سراسری
منابع رشته ریاضی کنکور
منابع تجربی کنکور
منابع انسانی کنکور سراسری

برای اطلاع از طرح های مشاوره تحصیلی ماترو با شماره آموزشگاه 026 3334 1761  و یا در واتساپ یا تلگرام به شماره 09010644412 پیام دهید و یا فرم زیر را تکمیل کنید.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *