مطالعه ریاضی به سبک رتبه برترها

مطالعه ریاضی به سبک رتبه برترها

رتبه برترها چگونه ریاضی را مطالعه می کنند؟ ۵ نکته کلیدی و کاربردی در مطالعه رتبه های زیر هزار در درس ریاضی.

 از کنکور سال ۱۴۰۰ تحول بسیار بزرگی در سوالات در ریاضی در هر سه رشته تجربی، رشته ریاضی و رشته انسانی اتفاق افتاد به گونه ای که به گواه بسیاری از معلمان و دانش آموزان درس ریاضی در طول سالیان اخیر سخت ترین درس کنکور بوده است . اما یک سوال ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد که رتبه برترهای کنکور و افرادی که در رشته های خیلی خوب و تاپ پذیرفته شده اند چطور درس ریاضی را مطالعه می کنند؟! کافی است چند دقیقه زمان بگذارید و این مقاله را تا انتها بخوانید . عوامل زیادی در موفقیت یک دانش آموز در درس ریاضی و حسابان کنکور موثر است که رتبه برترها به خوبی به تمام آنها اشراف و آگاهی دارند بیاید با هم مطالعه درس ریاضی به سبک و روش رتبه برترها را بررسی کنیم.

 ۱ _ رتبه برترها هم در درس ریاضی مشکلات زیادی دارند. این تفکر که تمامی افرادی که رتبه های خوب کسب می کنند و در رشته های عالی پذیرفته می شوند، لزوما دارای یک هوش سرشار و‌ استعداد خدادادی هستند و با اندکی مطالعه نتایج عالی کسب می کنند بسیار اشتباه بزرگی است برعکس آنچه که فکر می کنید چالش های یک رتبه برتر با توجه به خواسته هایی که از خودش دارد بسیار بیشتر از یک آدم معمولی است اما آنها ضمن آگاهی از اینکه مسیر سخت و پر از چالشی پیش رو دارند تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین عملکردشان را در روز کنکور ارائه دهند.

 ۲_ آیا یک کتاب یا کلاس خاص باعث موفقیت رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکور می شود؟ بسیار از افراد وقتی شروع به درس خواندن می کنند به دنبال فرمول ها و راه حل های عجیب غریب برای موفقیت تحصیلی در درس ریاضی هستند در حالیکه به قول انیشتین بزرگ ( پیچیدگی ها باعث شکست می شوند) بررسی نتایج رتبه برترها در سال های اخیر به خوبی بر این گفته صحه می گذارد که یک کتاب ، کلاس یا آزمون خاص نبوده که باعث موفقیت یک دانش آموز رتبه برتر شده باشد. هرکدام بر اساس سلیقه شخصی خودشان یک منبع اصلی برای آموزش دیدن انتخاب کرده اند که می تواند یک کتاب کمک آموزشیه آموزش محور بوده باشد ، یا اینکه از کلاس های آموزشی حضوری و آنلاین و یا حتی از پکیج ها استفاده کرده باشند و این موضوع برای هرکدام از رتبه برترها کاملا متفاوت است.

 ۳_ تمایز اصلی یک رتبه برتر در درس ریاضی چیست؟ پاسخ این سوال را به روشنی و واضح در یک عبارت خلاصه می کنم ( حل مسئله و تست با تعداد بالا) به جرات میتوانم بگویم ۷۰ درصد موفقیت یک رتبه برتر در درس ریاضی و‌حسابان به این بر می گردد که سوال و تست هایی زیادی حل می کند و از مواجه با سوال و‌ چالش جدید ترسی ندارد بلکه برعکس از اینکه با حل تست های بیشمار نکات جدید بیاموزد استقبال می کند برخی از این رتبه برترها در طول یک هفته بیش از ۵۰۰ تست ریاضی حل می کنند در واقع یک فرد موفق در درس ریاضی کنکور تمام تلاشش را می کند که با شش دانگ حواس در کلاس کنکور حاضر شود و هر مبحث را به خوبی در کلاس آموزش ببیند و پس از آن در منزل با حل تمرین ها و‌ تست های زیاد، مطلبی را که در کلاس آموزش دیده است را برای خود به صورت کاملا عمیق جا بی اندازد و سعی می کند با حل تست های آموزشی ، تثبیتی و زماندار خود را به اوج تسلط برساند.

 ۴_ اگر پایه ریاضی ضعیفی داشته باشم چطور می توانم درصد خوبی در ریاضی کسب کنم؟ پیشنهاد می کنم ابتدا مانند تمام رتبه برترهای درس ریاضی قبل از تست زنی بر مطالب پایه ای و محاسباتی مسلط شوید زیرا که وقتی دانش آموزای بر مباحث پایه ای مثل محاسبات ، جبر و اتحادها ، معادلات و نامعادلات ، قدر مطلق و جز صحیح و… مسلط باشد با اعتماد به نفس خیلی بیشتری سراغ تست زنی میرود و از مواجه شدن با سوالات جدید هیچ هراسی ندارد.

 ۵_ ذهنیت مثبت و اعتماد به نفس حلقه گم شده یک دانش آموز معمولی است. شما به عنوان یک دانش آموز معمولی که ممکن است در درس ریاضی ضعف هایی داشته باشید باید به این باور برسید که در کنار واقع بینی، داشتن یک ذهن مثبت و باورهای انرژی دهنده می تواند موتور محرک شما برای شروع کردن و نترسیدن و ادامه دادن مسیر باشد، همیشه این جمله یادتان باشد که استمرار در کار درست عامل اصلی برتری برخی دانش اموزان نسبت به سایرین است . رتبه برترها در اوج خستگی و نا امیدی با ذهنیت مثبتی که دارند کار درست را ادامه می دهند چون به خودشان ایمان کامل دارند و مطمئن هستند که به هرچه در ذهنشان تصور می کنند می توانند با تلاش مستمر برسند.

عظیم رفسنجانی

عظیم رفسنجانی

مدیر آکادمی فراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *