جمع بندی

کمتر از یک ماه دیگر به کنکور سراسری باقی مانده است و احتمالا شما که روبروی من نشسته اید، درس های تان را تا حد معقولی خوانده اید! و حالا دنبال راه حلی هستید که چگونه درس هایتان را جمع بندی کنید تا بتوانید تمام نکاتی که در طی سال خوانده اید را مرور کنید. درست آمدید! خب احتمالا تمام سوالای کتاب تستتون براتون تکراری شده و همه ی مطالب رو هم خوندید و نمیدونید دقیقا باید چکار کنید. یکسری از کتاب های جمع بندی وجود داره که شامل آزمون های جمع بندی (سوالات کنکور های سال های پیشین را با توجه به مطالب سال جدید بروز رسانی کرده اند) می باشد. و شما با حل کردن هر کدام از آزمون ها انگار تمام کتاب های سه پایه را مرور کرده اید و از خودتان آزمون گرفته اید. توجه فرمایید: 

 سعی کنید کاملا فضا را شبیه سازی کنید. چه از لحاظ تایم بندی دفترچه ها و مقررات آن همچون عدم استفاده از تلفن همراه و ماشین حساب و غیره و چه از لحاظ فیزیکی مثل نحوه نشستن و غیره.

 کتاب های جمع بندی حتما چاپ جدید باشند و سوال ها کاملا مطابق مطالب کنکور سال طرح شده باشند تا تغییرات چاپ کتاب ها و حذفیات کنکور را در نظرگرفته باشد. 

 تحلیل آزمون ها را جدی بگیرید و معمولا هر 3 یا 2 روز یک بار می توانید آزمون ها را بدهید. سعی کنید تمام سوالات غلط و درست و نزده را بررسی کنید. و در یک دفتر یادداشت کنید که علت تمام مشکلاتتان دقیقا چه مبحثی از کتاب ها است. 

 رفع اشکال بعد از آزمون را یادتان نرود! همان یادداشت هایی که در زمان تحلیل کردید را جلویتان بگذارید و سراغ تک تک مباحث بروید و آنها را از اول بخوانید و تست زنی انجام دهید تا دوباره در آن مبحث به تسلط کافی برسید و درس به درس جلو بروید. 

ایجاد روتین : با توجه به مشکلاتتان سعی کنید روتین جدیدی را ایجاد کنید و تا روز کنکور آن را تکرار کنید. برای مثال شما سوالاتی که مربوط به حفظیات درس زیست یا تاریخ ادبیات درس علوم و فنون می‌شود را مدام اشتباه می‌زنید در کنکور سال های پیش، بهترین کار این است که هر شب 15 الی 30 دقیقه هر شب مطالب را به صورت مرور سریع، مرور کنید. 

 استراتژی پیدا کنید : مدل شخصی آزمون دادن شخصیتان رو بسازید و از آن در کنکور خود استفاده کنید. به عنوان مثال در کنکور زدن ها اگر با تکنیک ضربدر منها در تایمتان صرفه جویی می کنید، می‌توانید آن را بیشتر تمرین کنید یا به عنوان مثالی دیگر ترتیب اینکه کدام درس را اول بزنید و کدام یکی را دوم و تا آخر به چه ترتیبی جلو بروید را می‌توانید با کنکور زدن ها، مدل خودتان را پیدا کنید 

 منابع جمع بندی موجود در بازار: دور دنیا در 4 ساعت گاج کنکوریوم مهروماه زرد قلمچی چند کنکور قلمچی حرف آخر : سوالات کنکور سال های پیش را جدی بگیرید. سطح سوالات با سطح سوالات کنکور شما تقریبا نزدیک است و هر سال تعداد زیادی از سوالات تقریبا از مباحث تکراری طرح می‌شوند پس آنها را جدی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *