می خوام رتبه برتر بشم

لایف استایل رتبه برتر

با وجود مشکلاتی که دارند به راهشان ادامه می دهند : خیلی از ما در زندگی (درس یا کار) اگر مشکلی سد راهمان شود ممکن است انگیزه مان را برای ادامه مسیر از دست بدهیم و دیگر دست از تلاش و پشتکار برداریم ولی افراد موفق میدانند که این موانع می توانند پلی باشند برای رسیدن به هدف ، بگذارید یک مثال در مورد این موضوع برای شما بزنم برادران رایت که به ساخت هواپیما مشهور هستند بارها امتحان کردند و شکست خوردند یا ادیسون بارها شکست خورد تا به هدفش رسید و همین شکست ها بود که قدم بعدی را فراهم می کرد و در واقع آن ها پلی بودند برای رسیدن به مقصود و هدف اصلی ، پس اگر ما هم می خواهیم کاری را انجام دهیم و در راه مشکلی پیش آمد این را بدانید که نباید بیشتر از چند دقیقه ذهنتان را درگیر آن کنید بلکه باید از آن درس بگیرید و راه حلی برای بیرون آمدن از آن وضع برای خود پیدا کنید.

خودتان عامل ایجاد انگیزه هستید : یکی از عامل های به وجود آمدن انگیزه ، موفقیت های کوچک است و تا زمانی که این موفقیت ها به دست نیاید در شما انگیزه زیادی ایجاد نخواهد شد شاید با دیدن فیلم انگیزشی اندکی انگیزه برای ادامه کار بگیرید ولی اگر دنبال به وجود آمدن انگیزه زیاد هستید که مثل بمب اتم به شما انرژی و خستگی ناپذیری بدهد باید این موفقیت های کوچک را برای خود درست کنید که یک مثال از این موفقیت های کوچک زدن تست های یک مبحث است و یا موفقیت در یک آزمون و یا یک امتحان مدرسه !! با این کار شما متوجه می شوید که خواندن شما یک نتیجه ای را در بر دارد و اشتیاقتان برای خواندن بقیه مباحث یا درس های دیگر زیادتر می شود.

ساعت مطالعه خیلی بالایی ندارند : یک اشتباه رایج میان بچه ها این است که فکر می کنند رتبه برتر ها همگی روزی 20 ساعت درس می خواندن و اصلا هم نمی خوابیدن !!! این یک اشتباه خیلی بزرگ است و شما صحبت های خیلی از آن ها را بشنوید متوجه می شوید که آن ها بیش تر از این که به کمیت توجه کنند به کیفیت توجه می کردند این یعنی چی ؟؟؟؟ یعنی اینکه اگر سه ساعت ریاضی تمرین می کردند حداقل 2:50 دقیقه آن مفید بوده و هنگام درس اصلا به چیز دیگری توجه نداشتند و به همین دلیل درس را زود یاد میگرفتن و یه سری زمان آزاد هم پیدا می کردند حتی به تفریح هم می رفتند.

فکر های سمی نداشتند : طبق تجربه هایی که من از دانش آموزانم داشتم بیش از 70 درصدشان دائما در حال فکر کردن به این موضوع هستند که اگر نشود چی ؟؟؟ خوب عزیز من مگه تو دنیا چیز 100 درصدی وجود دارد با این فکر ها فقط زمان برای مطالعه و تست زدن را از دست می دهید ، اگر می خواهید موفق شوید باید روی اعتماد به نفس خود کار کنید و نگذارید فکر ها و افراد منفی روی ذهنیت ها و باور های شما تاثیر بگذارند ، در سال کنکور خیلی برای خود ارزش قائل باشید بهترین لباس ها را هنگام درس بپوشید اگر دیدید خسته هستید از درس حتما استراحت کنید و بعد ادامه دهید و هیچگاه با خستگی و خواب آلودگی درس نخوانید که فقط وقتتان را تلف کرده اید.

به خاطر یادگیری آزمون می دهند نه به خاطر نتیجه اش : این را به یاد داشته باشید که هیچ وقت به خاطر نتیجه یک آزمون خوشحال و یا ناراحت نشوید و سعی کنید بعد از هر آزمون به جای خوشحالی یا ناراحتی ، به خوبی آن آزمون را تحلیل و بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آن را متوجه بشید و این را یادتان باشد این آزمون ها فقط برای یادگیری شما هستند نه چیز دیگر ، اگر آن را خراب کردید بررسی کنید ببینید در یادگیری مشکل داشتید یا تست زنی یا مدیریت آزمون و آن را تقویت کنید.

علیرضا ابری

علیرضا ابری

مشاور ارشد گروه ماترو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *