درس هایی از کتاب انسان در جستوجوی معنا

درس هایی از کتاب انسان در جستجوی معنا

کسانی در سخت ترین شرایط می توانند جان سالم به در ببرند که برای زندگی خود معنایی دارند و به امید تحقق آن به زندگی ادامه می دهند.

شما نمی‌توانید از رنج و عذاب دوری کنید اما می‌توانید طرز برخورد با آن را خودتان انتخاب کنید.

در زمان تحمل رنج و سختی هرگز گذشته خود را فراموش نکنید زیرا اتفاقات خوشایند گذشته میتواند هستی بخش شما در دوران نا امیدیتان باشد.

در هنگامی که رنج و سختی ها امید شما برای ادامه زندگی را نشانه گرفته اند مشخص کردن اهداف آتی می تواند امید بخش شما برای ادامه ی زندگی باشد.

تا وقتی که خودمان را با صداقت کامل در موقعیت شخص دیگری قرار نداده‌ایم و از خودمان نپرسیده‌ ایم که آیا ما هم همان‌کاری را می کردیم که او می‌کرد، حق قضاوت راجع به رفتار وی را نداریم.

آخرین سنگر آزادی انسان ، نحوه‌ی نگرش وی به دنیا است. همان سنگری که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را فتح کند. خوشحال بودن یا نبودن انسان به همین سنگر وابسته است. درست است که شرایط بیرونی می‌توانند بسیار سخت باشند اما تنها چیزی که می‌تواند ما را به ادامه‌ی زندگی وا دارد ، همین نگرش ما است.

باید شجاعت پذیرفتن چیزهایی که نمی‌توانیم تغییر دهیم را داشته باشیم.

بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که در بلندمدت بیشترین تلاش‌مان را برای پیش بردن کارهایمان در مسیر اهداف انجام دهیم ، اما از فکر کردن بیش‌ از اندازه به هدفی که داریم بپرهیزیم. بالاخره خودش به سمت ما خواهد آمد.

حامد علینژاد

حامد علینژاد

حامد علینژاد مشاور گروه ماترو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *