کتاب تخت خوابت را مرتب کن

درس هایی از کتاب تخت خوابت را مرتب کن

“همگی ما روزی خودمان را تا خِرخره در گِل می بینیم.این همان زمانی ست که باید با صدای بلند آواز بخوانیم،لبخند بزنیم،اطرافیانمان را بلند کنیم و به آن ها امید دهیم که فردایی بهتر در راه است”

آنچه که خواندید بخشی از کتاب تخت خوابت را مرتب کن نوشته ی ویلیام اچ مک ریون است.

 این کتاب داستان روز هایی ست که نویسنده کتاب در نیروی دریایی گذرانده است و اتفاقاتی که برای او در هر فصل رقم می خورد مشابه با چالش هایی است که شما در زندگیتان ممکن است با آن ها روبرو شوید.

 درس هایی که در اخر هر فصل برای شما بیان می شود هر چند کوچک ولی ارزشمندند زیرا آن ها نتایج تجربه ی واقعی یک شخص هستند و می توانند الهام بخش شما در مسیر زندگیتان باشند.

داستان هایی که در این کتاب روایت می شوند گاهی شما را تا عمق ماجرا می برند و باعث می شوند آنچه که شخصیت های واقعی کتاب تجربه می کنند را کاملا حس کنید.

این کتاب بر خلاف برخی کتاب های دیگر فقط شامل جملات انگیزشی نیست که در واقعیت امکان رخ دادن آن وجود نداشته باشد بلکه هر کدام از جملات این کتاب در زندگی ژنرال مک ریون به کار گرفته شده اند و اگر او امروز به چنین جایگاهی رسیده که سخنرانی اش هزاران هزار نفر را به دانشگاه می کشاند دلیلش به کار بردن درس هایی ست که او در این مسیر آموخته است.

اگر شما هم این روز ها امید کمتری برای ادامه ی مسیری که آغاز کرده اید دارید اگر به دنبال تغییر خودتان هستید تا بتوانید به اهدافی که در زندگیتان دارید برسید و اگر روز های سختی را می گذرانید و لحظه ای شک و تردید در ذهن شما نقش بسته است این کتاب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

اگر می‌خوای جهان رو تغییر بدی از همین تختوابت شروع کن. این کار هر روز به من یادآوری می کرد که در زندگی و کارم نظم و انظباط دارم و کار ها را با نظم و به موقع انجام دهم.

به جای شکایت و گله از زندگی ، فقط تلاش کن چون با گله و شکایت چیزی درست نمی شود ، فقط با تلاش هست که ما پیشرفت می کنیم .

به همه افرادی که نیت های خوب و اهداف خوب دارند محبت کنید و انگیزه آن ها را برای انجام کارهایشان بالا ببرید زیرا این کار باعث می شود که دور و اطرافتان پر از انرژی شود.

اگر می خواهید پیشرفتتان سریع تر شود حتما کار تیمی انجام دهید و سیستم سازی کنید و افرادی را برای همکاری دعوت کنید.

فرصت ها را در همان زمان ها که پیش می آید استفاده کنید و دائما اهمال کاری نکنید.

اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید در مقابل کوسه ها (اشاره به تلاطم های زندگی و افرادی که سد راه ما برای موفقیت می شوند) بایستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *