برنامه ریزی عید

نکات مهم دوران طلایی عید نوروز

هر پایه ایی هم که باشید، بارها شنیده اید که چقدر از اهمیت زیاد دوران عید گفته اند، همانطور که می دانید دوران عید،یکی از زمان های طلایی برای تمام دانش آموزان می باشد. چند نکته مهم و قابل توجه که در مطالعه ی دوران عید باید به آن توجه کنید،

حواستان به انگیزه تان باشد! در این دوران به دلیل سرو و صدا های مهمانی و هزاران دلیل دیگر مخصوص عید ، ممکن است تمرکزتان پایین بیاید و نتوانید درس تان را مثل گذشته بخوانید زیر حواستان پرت است. پیشنهاد ماترو : برای مطالعه به کتاب خانه یا پانسیون های مطالعاتی بروید. این گونه جا ها شما را از سرو صدا های ممکن دور می‌سازد و اگر هم برای لحظه ایی انگیزان را از دست بدهید با دیدن درس خواندن دانش آموزان دیگر، حس رقابت و در شما بر انگیخته می‌شود و وجدانتان را بیدار می‌کند و به شما اجازه داده نمی‌شود که لحظه ای بیخیال درس خواندن بشوید! برای انگیزه تان سعی کنید به صورت روزانه یا دو بار در روز ویدئو های انگیزشی، ویس های انگیزشی گوش بدهید! حتما در زمان هایی که واقعا انگیزه تان نابود شده بر خورد کردید به مشاور خود رجوع کنید، تا ایشان بتواند انگیزه لازم را به شما بر گرداند! 

چند برنامه ایی نشوید! شاید در فضای مجازی چندین برنامه جمع بندی را پیدا کنید، یادتان باشد برنامه های کلی را اجرا نکنید و برنامه مخصوص و طبق شرایط خودتان را داشته باشید و همان را اجرا کنید، کافی است!

دنبال رسیدن به تاریخ آزمون آزمایشی نباشد! اگر بودجه بندی همه ی آزمون های آزمایشی را نگاه کرده باشید، متوجه خواهید شد که اکثر آزمون های آزمایشی بین 5 _7 فروردین ماه، آزمون برگزار می‌کنند، نکته ی قابل توجه این است که سعی نکنید به تاریخ آزمون برسید. اولویت شما این باشد که تمامی دروس را به طور کامل و درست جمع بندی کنید. نه تند تند که چیزی هم متوجه نشوید  جمع بندی تان و روز هایتان را هم بیهوده از دست ندهید! 

صرفا روزنامه خوان نباشید! خیلی از دانش آموزان برای جمع بندی تمام وقتشان را صرف خواندن دوباره دقیق کتاب ها می‌کنند بی آنکه تستی بزنند. نیمی از تایم اختصاص داده شده را به خواندن کتاب و مرور کردن اختصاص دهید و نیمی دیگر از تایم تان را به تست زدن و تحلیل آن اختصاص دهید. پیشنهاد ماترو: مرور تستی انجام بدهید اگر بیش از حد وسواس دارید! مرور با تست اینگونه است که شما قبل از اینکه بروید سراغ درسنامه، تست می‌زنید از مطالب و بعد که متوجه شدید کدام قسمت از کتاب را فراموش کرده اید، می‌روید و آن بخش را می‌خوانید. شما حتی با تست زدن هم نکات را یاداور می شوید. پس میتوانید از تست های پوششی که در گذشته هایلایت کرده بودید، استفاده ی مفید کنید! 

وسواسی و نگران نباشید! تمام صحبت های بیشتر از نیمی از دانش آموزان این است که “وقتی درس ها را نگاه میکنم، انگار بار اولم است!” نترسید! این احساس کاملا طبیعی است و باید یادآور شد که کاربرد مرور هم همین است! که هر مطلبی از یادتان رفته است را مرور کنید که دوباره به یادتان بیاید! پس به دور از استرس و حالات منفی به مرور کردن ادامه بدهید. 

حواستان به باکس های روتین باشد. به گفته ی خیلی از مشاور ها من جمله بنده، روتین همان نون شب است که باید میل بفرمایید!

به ضعف هایتان حمله کنید! اگر تا الان از درسی فرار می‌کردید، دیگه بسه! الان وقت آن رسیده است که سراغ آن بروید و حمله کنید و چیزی از ترس و ضعف تان باقی نگذارید. پیشنهاد ماترو : زمانی از هر روزتان را به درسی اختصاص دهید که درصد تان در آن درس پایین بوده است و ويدئو ببینید، درسنامه های مختلف بخوانید و تست فراوان بزنید تا مشکل تان حل بشود. از پیشنهاد های مشاورتان غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *