عدم دقت در تست و ازمون

بی دقتی هنگام آزمون

 تا حالا اتفاق افتاده است که موقع تحلیل آزمون متوجه اشتباهاتی بشوید که ناشی از بی دقتی است مثل وقتایی که کلی زحمت کشیدید یک سوال ریاضی رو حل کردید اما در آخر بخاطر یک اشتباه محاسباتی به جواب درست نرسیدید. خب حالا چگونه می توانیم این بی دقتی های جلسه آزمون رو کاهش بدهیم بیایید با همدیگر چند راهکار را بررسی کنیم

 افزایش تست زنی در شرایط محیطی آزمون : در اولین مرحله ما باید شرایط آزمون را شبیه سازی کنیم مرحله ی تست زمان دار بعد از تست آموزشی است و بعد از اینکه به مطالب تسلط کافی پیدا کردیم باید تست زمان دار بیشتری بزنیم منظور از زمان دار این است که که تعداد و زمان هر درس دقیقا مطابق آزمون باشد حتی می توانیم صندلی دسته دار تهیه کنیم  و تا جای ممکن شرایط آزمون را شبیه سازی کنیم

 خواب کافی قبل از آزمون : کنکور دارد نزدیک می شود و همه راجع به درس خواندن حرف می زنند و کمتر کسی به خواب اهمیت می دهد. اما باید توجه کنیم که خواب برای استفاده از حداکثر توانایی ذهنی،تقویت حافظه  لازم و ضروری است‌. اکثر ما به 7 ساعت خواب در شبانه روز احتیاج داریم.اهمیت این موضوع قبل از ازمون بیشتر می‌شود. خواب شبانه باید کافی و به موقع باشد تا روز ازمون تمرکز و هوشیاری لازم رو داشته باشیم.

 تغذیه قبل از آزمون : تغذیه صحیح می تواند بازده فکری رو افزایش بدهد پس مهم است که صبح آزمون چه بخوریم کنکوری ها بايد از مصرف غذاهای سنگين پرهيز كنند اما مصرف كربوهيدرات های پيچيده مثل نان، برنج، سيب زمينی و حبوبات مفید است چون قند كربوهيدرات های پيچيده تدريجا وارد خون مي شود، در نتيجه اگر فرد دچار افت قند خون شود از اين طريق جبران مي شود. قهوه و چای پررنگ ممنوع! مواد کافئین دار مثل قهوه و چای در کوتاه مدت باعث بیداری و تمرکز حواس می شوند اما خواص اونا در مدت چند دقیقه برعکس می شود و باعث به هم خوردن تمرکز و حتی کاهش یادگیری و افزایش استرس و اضطراب می شود. پس در دوران کنکور مصرف آن باید به حداقل برسد و قبل از آزمون استفاده از اونا ممنوع می باشد. 

خودداری از صحبت زیاد با دوستان و دیگران قبل از آزمون‌ : نباید قبل امتحان زیاد با دوستان و دیگران صحبت کرد چرا که افرادی هستند که به واسطه ی حرف ها یا عملکردشون انرژی منفی به ما منتقل می کنند و ممکنه ما رو قبل از آزمون دلسرد کنند و روحیه و انرژیمان قبل از آزمون کاهش پیدا کند.

 عدم استفاده از ماشین حساب : سر جلسه ی آزمون که اجازه ی استفاده از ماشین حساب رو نداریم پس این خیلی مهمه که توی تمرین های منزل سوالات محاسباتی رو تا بدست آوردن جواب آخر ادامه بدیم و به هیچ عنوان از ماشین حساب استفاده نکنیم. برای تمرین باید تست محاسباتی به عنوان روتین انجام بدیم تمرین و تکرار بیشتر اشتباهات محاسباتی را به حداقل می رساند.

 هدف گذاری روز قبل آزمون : هدف گذاری قبل از آزمون استرس رو کاهش می دهد و به مدیریت زمان کمک می کند اینکه ما بدانیم قرار است چقدر از سوالات رو پاسخ بدهیم اضطراب جلسه آزمون را کمتر می کند و با دید بهتر و دقت بیشتری با سوالات مواجه می شویم.

 تست زنی زیاد برای افزایش سرعت و برطرف کردن کم تسلطی ها: تنها راه افزایش سرعت تست زنی تمرین و تکرار بیشتر می باشد ما باید نقاط قوت و ضعفمان را بشناسیم بعد از شناسایی قدم دوم چیست؟ تمرین و تکرار بیشتر هر شب باید یک زمانی را برای روتین درسی که اشکال داشتید،اختصاص بدهید این تمرین و تکرار بیشتر تسلط شما را در این درس افزایش می دهد.

 
آمنه علیزاده

آمنه علیزاده

مشاور گروه ماترو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *