عشق و عاشقی سال کنکور

روابط عاطفی سال کنکور

عشق و عاشقی و روابط عاطفی در سال های نزدیک به کنکور یکی از سوالات بسیاری از دانش آموزان است که آیا می توانم هم درس بخوانم هم در یک رابطه عاطفی بمانم و این رابطه به تحصیل من صدمه وارد نمی کند ؟

باید این را بگویم که دانش آموزانی که در این سال ها وارد یک رابطه می شوند اولش با این تفکر هستند که من رابطه را کنترل می کنم و اصلا نمی گذارم به درس و کنکورم صدمه و آسیبی وارد شود و من فرد قدرتمندی هستم و اصلا زمان درس به این نوع افکار توجهی ندارم.

و هفته ی اول هم ممکن است خیلی خودشان را کنترل کنند تا این را به خود ثابت کنند که هم می توان در این رابطه بود هم درس خواند ، ولی به مرور متوجه می شوند که زمان زیادی در طول روز را به فرد مقابل فکر می کنند و روزی چند ساعت در حال چت کردن و یا تلفنی صحبت کردن با فرد مقابل هستند زمانی را که می توانستند مطالعه ی بیشتری داشته باشند و یا تست های بیشتری بزنند و آینده ی خود را بسازند. 

متاسفانه بعضی از دانش آموزان علاوه بر چت و مکالمه روزانه ، زمان درس هم تمرکز کافی ندارند و زمانی که ساعت را نگاه می کنند متوجه می شوند که دو ساعت پای درس بودند و یک صفحه را هم با تمرکز نخوانده اند و این یعنی فاجعه ، هم زمانشان را از دست داده اند و هم تمرکزشان را.

برخی دیگر از دانش آموزان هم به این عقیده هستند که من وارد یک رابطه ی عاطفی می شوم و هر دو به هم کمک خواهیم کرد تا در تحصیل هر دو موفق باشیم

درباره ی این تفکر هم باید بگویم شاید شما ساعت مطالعاتی بیشتری پیدا کنید ولی اگر دقیق تر به افکارتان هنگام مطالعه دقت کنید متوجه خواهید شد که چقدر از زمانتان را به فکر کردن به شخص مقابل گذرانده اید. 

مدیریت روابط عاطفی سال کنکور

شکست عشقی سال کنکور

سعی کنید درس خواندنتان را به هیچ عنوان به شخص خاصی وابسته نکنید. یک لحظه به این که ممکن است این رابطه بعد از 3 ماه به هر دلیلی بهم بخورد فکر کنید

بعد آن ، چه بر سر درس و تحصیل شما خواهد آمد ؟

مطمئن باشید اگر شما روزی 4 ساعت هم قبل رابطه درس می خواندید بعد قطع رابطه همان 4 ساعت را هم نمی خوانید ، اگرچه اگر در حین رابطه ساعت مطالعاتی خود را به ده ساعت هم رسانده باشید ولی بعد از به وجود آمدن مشکل ، ذهن شما به شدت درگیر می شود و نمی گذارد شما به موضوع دیگری فکر کنید.

اگر واقعا دنبال یک همراه برای درس خواندن هستید بهتر است از دوستان مدرسه یک نفر را انتخاب کنید چون در این حالت احتمال قطع شدن همکاری کمتر است و مهم تر از آن وابستگی عاطفی وجود ندارد که بعد از قطع همکاری باعث آسیب و عذاب در شما شود.

و نکته ی بعد این است که چند سال آینده را نگاه کنید خیلی از روابطی که تا قبل 20 سالگی هستند بعد از یک مدت کوتاه قطع خواهند شد چون معیار های یک نوجوان در حال تکامل است و ممکن است تا 20 سالگی چند بار افکار و معیار هایش تغییر کند ( البته در همه ی افراد یک سن خاص نیست ) مثلا خود شما به دو سال قبل خود فکر کنید قطعا خیلی از افکارتان دچار تغییر شده است (که البته این تغییر هم می تواند خوب باشد هم بد ، بستگی به آن طرز فکر و باور دارد)  پس تمرکز در این بخش در این زمان از زندگیتان کار هوشمندانه ای نیست چون شما برای چند هفته یا چند ماه رابطه ، آینده ی تحصیلی ، شغلی و مالیتان را به خطر می اندازید.

کار بسیار خطرناکی که برخی از دانش آموزان انجام می دهند این است که بعد از قطع یک رابطه بلافاصله وارد یک رابطه می شوند تا کمبود های رابطه قبل را جبران کنند و بعد از چند وقت همین رابطه هم خراب می شود و دانش آموز وارد یک چرخه جهنمی می شود که بیرون آمدن از آن سخت است.

 اما راه حل چیست و چه کاری باید انجام دهیم ؟

شما دوست عزیزی که هنوز وارد رابطه نشدی بهتر است تمام تمرکز خود را به درس و کنکور بدهی و عشق و عاشقی را به چند سال اینده موکول کنی تا هم معیار هایت برای ازدواج کاملا مشخص شود و هم از لحاظ تحصیلی و مالی کاملا آماده باشی.

و شما عزیزانی که هم اکنون در یک رابطه هستید هم دو راه دارید

راه اول این است که ادامه رابطه را به بعد از کنکور موکول کنید تا به درس و تحصیلتان صدمه وارد نشود و اگر بعد یک سال به هم وفادار ماندید و معیار ها و رفتارتان با هم جور در آمد آن زمان می توانید به فکر مراحل بعدی آشنایی و ازدواج شوید 

راه دوم هم این است که در یک ساعت مشخصی از شبانه روز با هم قرار بگذارید که در آن ساعت فقط چت یا مکالمه کنید و اگر یکی از طرفین در ساعت دیگر پیام داد طرف دیگر به قرار پایبند باشد و جواب او را ندهد تا او هم عادت کند و در طول روز فقط درس بخواند و به موضوع دیگری فکر نکند. 

و اما برای دانش آموزانی که در یک رابطه شکست می خورند پیشنهاد میکنم که چند ماه سراغ هیچ رابطه ای نروند و به ذهنشان اجازه دهند که معیار هایش کامل تر شود و در این مدت کنکورشان را هم داده اند و به آینده خود هم ضربه وارد نکرده اند.

برای مشاهده طرح های مشاوره می توانید به مقاله مشاوره تحصیلی آنلاین مراجعه نمایید

6 comments on “عشق و عاشقی و روابط عاطفی در سال کنکور

  1. من بخاطر کنکورم میخام از شخصی که علاقه زیادی بهم داره جدا شم کار درستی میکنم ایا😶

    1. سلام
      لازم به جدایی همیشگی نیست
      شما دو راه دارید
      یا اینکه این عشق و علاقه را به بعد کنکور موکول کنید و یا با شرایط و قوانین که برای هم مشخص می کنید ادامه دهید (که البته ممکن است سخت باشد) مثلا هفته ای یک بار تماس بگیرید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *