پاکسازی ذهن برای موفقیت در زندگی

گاهی به هم ریختگی ذهن و وجود افکار منفی می تواند کارایی عملکرد شما را کاهش می دهد.
راه هایی برای پاکسازی ذهن در کتاب معرفی شده که در ادامه به آن میپردازیم.
اولین راه کنترل افکار مزاحم عادت تنفس عمیق و متمرکز است. برای ایجاد این عادت زمانی که پشت میز یا روی صندلی می خواهید بنشینید صاف نشستن می تواند راه شُش هایتان را باز کرده و  کمک کند تنفس راحت و عمیق تری داشته باشید.دومین موردی که باید برای ایجاد این عادت به آن توجه داشته باشید این است که حواستان باشد که نفس کشیدنتان از بینی باشد نه دهان
وقتی هوا را وارد بدنتان میکنید آرام شکمتان را بیرون دهید و در هنگام بازدم اجازه دهید شکمتان به حالت عادی برگردد به این نوع نفس کشیدن تنفس شکمی می گویند که باید هر روز دقایقی را به تمرین این تنفس بپردازید.
دومین راه کنترل افکار مزاحم مدیتیشن است.
مدیتیشن روشی است که به شما کمک می کند تا ذهنتان را به سکوتی که از قبل در آن وجود داشته وارد کنید.
انجام مدیتیشن که به منظور ساکت کردن ذهن و حفظ تمرکز انجام می شود آنچنان هم نمیتواند ساده باشد.
 باید چند بار تمرین کنید تا انجام آن برایتان راحت تر شود.
برای انجام مدیتیشن روی یک صندلی یا مبل صاف باید بنشینید عوامل مزاحم را از آنجا دور کنید و بعد شروع به نفس کشیدن کنید اوایل شاید ذهن شما به موارد مختلفی کشیده شود سعی کنید آن فکر را کنار بگذارید و فکرتان را دوباره متوجه نفس کشیدن کنید.
سومین راه تغییر ساختار  افکار منفی
اولین قدم برای ایجاد این عادت این است که به الگوهای فکری تان توجه کنید و سعی کنید آن ها را متوقف کنید. در ادامه سعی کنید نسبت به افکاری که در ذهنتان می آید اگاه شوید.پیش خود اعتراف کنید که افکارتان هیچ چیز غیر از فکر و خیال نیستند و واقعیت ندارند. وقتی خودتان را مشغول خیال پردازی های ذهنی در مورد مسائل نگران کننده می بینید بلند به خود بگویید بس است. زمانی که فکر های منفی سراغتان می آید کشی را دور مچ دست انداخته و رها کنید. عواملی که باعث ایجاد آن فکر منفی شده را شناسایی کنید. سعی کنید کاری را انجام دهید که ذهنتان را مشغول کند. کاری که انجام می دهید نیاز به تمرکز را حتما داشته باشد مثل مرور جدول ضرب حل جدول و ..

حامد علینژاد

حامد علینژاد

مشاور گروه ماترو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *