کلاس کنکور
کتاب برایان تریسی

درس هایی از کتاب قورباغه ات را قورت بده


سعی کنید همیشه سخت ترین کار را اول انجام دهید به عبارتی قورباغه بزرگتر را همان اول قورت بدهید.
اگر کار های خود را اولویت بندی کرده و کار های مهم تر را زودتر انجام دهید می توانید موفق شوید.
روش های مقابله با تنبلی
1_قبل از شروع کار اهداف و تصمیم هایتان را بنویسید.
2_برای هر روز از روز قبل آن برنامه بریزید.این کار کارایی شما را در انجام فعالیت ها چندین برابر خواهد کرد.
3_۸۰ درصد از موفقیت های شما نتیجه ۲۰ درصد از فعالیت هایتان است سعی کنید روی آن ۲۰ درصد تمرکز کنید.
4_توجهتان را معطوف به کارهایی کنید که می توانند بیشترین تاثیر را بر زندگیتان بگذارند.
5_انجام برخی از کارهایی که مهم و ضروری نیستند را کنار گذاشته و وقت را صرف کار های مهم و ضروری بکنید.
6_کارهایتان را بر حسب ارزش و اهمیت لیست بندی کرده تا مطمئن شوید در هر روز مهم ترین کار ها را در ابتدا انجام می دهید.
7_نتیجه ای که به دنبال دستیابی به آن هستید را مشخص کنید تا بتوانید ارزیابی کنید که از عهده کار به خوبی برآمده اید یا خیر
8_آن ۳ کاری که ۹۰ درصد مشارکت شما را در فعالیتی که دارید تعیین می کند مشخص کرده و در ابتدا آن ها را انجام دهید.
9_قبل از شروع هر انچه که برای انجام کارتان نیاز دارید را مهیا کنید.
10_کار ها را مرحله به مرحله به پیش ببرید تا کار های بزرگ و سخت را هم بتوانید راحت تر انجام دهید.
11_سعی کنید مهارت هایتان را درباره کاری که انجام می دهید تقویت کنید.
12_کار هایی که در انجام ان ها مهارت داشته و خیلی خوب انجامشان می دهید را مشخص کرده و سعی کنید ان ها را به بهترین نحو انجام دهید.
13_محدودیت ها را در فعالیتی که آغاز کرده اید مشخص کرده و سعی کنید آن ها را از میان بردارید.
14_خودتان را تحت فشار بذارید مثلا این ذهنیت را ایجاد کنید که ماه آینده سفری در پیش دارید و تا قبل از ان باید کار را به سرانجام برسانید.
15_زمان هایی در طول روز که فکر می کنید کارایی بیشتری دارید را مشخص کرده و مهم ترین کارها را در این زمان انجام دهید.
16_سعی کنید فردی خوش بین و مثبت نگر باشید همیشه جنبه های خوب هر موقعیتی را در نظر بگیرید.
17_نگذارید تکنولوژی شما را در گرداب خودش به دام بیاندازد از تکنولوژی در مسیر ارتباط با دیگران بهره گیرید.
18_زمان های برنامه تان را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید.
19_این عادت را در خود ایجاد کنید که کار های کلیدی را سریعتر انجام دهید.
20_در حین انجام کارتان توقفی ایجاد نکنید آن را شروع کرده و در همان زمان به پایان رسانید.
21_کار هایتان را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید تا راحت تر بتوانید آن ها را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *