رفیق سال کنکور

رفیق سال کنکور یکی از سوالاتی است که دانش آموزان در سال های نزدیک به کنکور می پرسند که آیا باید قید تمام دوستانم رو تو این یکی دو سال بزنم یا نه ؟ با کدوم یک از همکلاسی هام درس بخونم ؟ چند نفری درس بخونیم ؟ دوست خوب در سال کنکور چه ویژگی هایی دارد؟

نباید رابطه تان را به طور کلی در سال یازدهم و یا در سال دوازدهم با دوستانتان قطع کنید چون شما در این سال هم نیاز به تفریح و استراحت دارید ولی باید رفت و آمد ها کنترل شده باشد و نباید صدمه ای به مطالعه و درس خواندن شما وارد کند

 

به صورت گروهی درس نخوانید ( البته بعضی اوقات شرایط فرق دارد)

تا جایی که امکان دارد گروهی درس نخوانید چون دانش آموزان در جمع که قرار می گیرند ممکن است زمانشان را به شوخی و خنده و حرف زدن بگذرانند و اصلا درس خواندن را فراموش کنند اگر هم قصد این کار را دارید یک یا دو روز امتحانی این کار را انجام دهید و عملکرد خود را بسنجید و اخر شب به عملکرد روزانه ی خود فکر کنید و آن ها را تحلیل کنید که ایا درس خواندن در جمع به نفع شما است یا خیر ، نمی شود یک نسخه را برای همه تجویز کرد که اگر در جمع قرار بگیری قطعا به کار های دیگر به جز درس خواندن مشغول می شوی چون در این بین استثنا هم وجود دارد و اگر با دانش آموزان مستعد و سخت کوش همراه شوید که چه بسا یه نفع شما هم هست اگر می خواهید در جمع دوستان درس بخوانید به محیط آرام و ساکت بروید و به هیچ عنوان در فضا های شلوغ مثل پارک و… نروید چون به خاطر صدا و محیط اطرافتان دائما حواستان پرت می شود و درس خواندن را فراموش می کنید سعی هر روز برای خود هدف معلوم کنید مثلا امروز چهار فصل از زیست یازدهم را می خوانم. در سال کنکور به هیچ عنوان به دوستانی که اصلا به کنکور فکر نمی کنند و باعث کاهش انگیزه و در نهایت کاهش تلاش شما می شوند رفت و آمد نکنید در سال کنکور بعضی از دوستانتان دائما شما را مسخره می کنند که چرا داری درس می خونی آخرش که چی ؟

 بی حوصلگی موقع درس خواندن

این را به شما بگویم که این افراد به دو گروه تقسیم می شوند

گروه اول بدون قصد و نیت این کار را می کنند و از روی نا آگاهی نه خود درس می خوانند و نه می گذارند دیگران درس بخوانند.
گروه دوم افرادی هستند که خود تنبل هستند و درس نمی خوانند و از این که شما درس می خوانید حسادت می کنند و از پیشرفت شما احساس ترس دارند و همیشه دوست دارند تا شما هم مثل آن ها باشید تا کم کاری خوشان به چشم نیاید این را بدانید که در آینده بسیاری از این افراد را نمی بینید اما نتیجه ای که این افراد با حرف هایشان میزنند ممکن است تا آخر عمر با شما باشد پس به این افراد توجه نکنید و تا حد امکان از رفت وامد با این افراد بپرهیزید چون باعث ضربات سنگینی در شما می شوند.

آینده مشخص خواهد کرد که کی برنده ی بازی خواهد بود

(شما که روز و شب برای پیشرفت خود تلاش می کنی یا دوستانت که دائما سرگرم کارهای بیهوده هستند !!)

 بالاخره تکلیف دوستی و رفاقت تو سال کنکور چی شد ؟

به نکات زیر توجه کنید :

  • دوستانتان را درست و با دقت انتخاب کنید (با افرادی که دائما به شما انرژی منفی می دهند و شما را نا امید می کنند رفت و آمد نکنید).

  • اگر کسی شما را مسخره کرد نشانه ی این است که شما بسیار از او بزرگتر هستید پس بدون توجه به حرف او به تلاشتان ادامه دهید .

  • تا مطمئن نشدید در جمع درس نخوانید چون اگر جمع همکلاسی هایتان ، جمع درس خوان نباشند قطعا شما ضرر می کنید ، با برنامه درس بخوانید مقاله  نکات برنامه ریزی درسی مطالعه کنید.

  • با افراد درس خوان و پر تلاش تر از خود درس بخوانید تا سطح خود را مثل آن ها بالا بیاورید.

  •  دوست خوب تو سال کنکور به شما انگیزه میده حتی می توانید یکدیگر را کنترل کنید سوال از هم بپرسید و کمک کنید تا دوتایی پیشرفت کنید.

  • حتما زمانی را با دوست هایی که شرایط دوستی با شما را دارند به تفریح و استراحت بپردازید ذهن شما نیاز به استراحت دارد و اگر مداوم درس بخوانید زود از پا در خواهید آمد و دیگر توان ادامه مسیر را نخواهید داشت ، پس سعی کنید هر دو سه هفته یک بار یک تفریح کوچک برای خود در نظر بگیرید.  

برای مشاهده طرح های مشاوره می توانید به صفحه مشاوره تحصیلی تلفنی مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *