تغذیه در زمان کنکور

تغذیه مناسب برای دانش آموزان و کنکوری ها

تغذیه بخش جدا نشدنی از زندگی هر انسان است و تمام فعالیت های ما را در طول روز تحت تاثیر قرار می دهد پس باید خیلی مراقب باشیم که مواد غذایی خوب و سالم مصرف کنیم تا نیاز های بدنمان به خوبی تامین شود

در این مقاله به تغذیه مناسب برای دانش اموزان می پردازیم

بسیاری از دانش آموزان زنگ های تفریح در مدرسه سوسیس و کالباس مصرف می کنند و یا نوشابه که به سرعت قند خون را بالا می برد و بعد چون قند خون به سرعت بالا رفته بعد از مدتی افت می کند و این همان زمانی است که دانش آموز سر کلاس است و دیگر خودتان می دانید پیامد این ماجرا چیست (افت یادگیری شدید)

و یا مصرف پفک که باعث می شود دانش آموز بی اشتها شود حالا چرا این اتفاق می افتد ؟ 

چون که آب در معده جمع می کند و تمام حجم معده را پر می کند و دانش آموز دیگر توانایی خوردن غذاهای مفید را ندارد.

باید حواسمان باشد که دانش اموزانی که از مواد گوشتی استفاده نمی کنند آهن خونشان کم می شود و همین باعث بی حالی و خستگی مداوم آن ها می شود که البته تشخیص این مورد با ازمایش خون مشخص می شود و نمی توان گفت که هر دانش آموزی که بی حال است قطعا کم خونی دارد.

وعده هایی که دانش آموز باید در طول روز تغذیه مصرف کند ::

صبح ها که باید صبحانه کاملی میل کند و اصلا به فرزندتان اجازه ندهید که بدون صبحانه به مدرسه برود و یا درسش را شروع کند چون بازدهی او حداقل نصف می شود

نان و پنیر و گردو

شیر عسل 

ترکیب خامه با عسل 

شیره توت که بسیار مقوی است.

مربا (شاتوت ، هویج ، توت فرنگی ، هلو و… )

شیر (اگر شیر به تنهایی را دوست ندارد می تواند شیر کاکائو که خودتان درست کرده اید را بخورد)

می تواند برای دانش آموزان در هنگام صبح مفید باشد

میان وعده که هم حد فاصل ناهار ناهار باید مصرف شود و هم بین ناهار و شام می توانیم از شیر ، ساندویچ که خودتان درست کردید که بستگی دارد در آن کتلت است یا کوکو سبزی و یا نان و پنیر و سبزی قرار دارد و یا یک پک میوه برای آن ها تهیه کنید که شامل دو یا سه میوه است (رساندن ویتامین ها به بدن) میتوانید از پسته ، فندوق ، گردو ، بادام ، خرما ، انجیر استفاده کنید.

سعی کنید از آب میوه های طبیعی استفاده کنید که خودتان آب میوه را با دستگاه آبمیوه گیری گرفته باشید از آب میوه های مصنوعی استفاده نکنید.

ناهار دانش اموز بهتر است در ساعت دوازدهم و نیم تا یک و نیم به او داده شود 

شام دانش اموزان که باید سبک باشد که دانش اموز بتواند به راحتی بخوابد و بهتر است بین ساعت هفت تا هشت شام بخورد تا قبل از خواب غذتی او هضم شده باشد.

سعی کنید حداقل هر دو هفته یک بار یک وعده ماهی (دارای امگا 3 است) درست کنید و از دادن غذاهای فست فود به دانش آموز جدا خودداری کنید 

گوشت ، مرغ ، میگو ، سبزیجات ، تخم مرغ ، ماهی ، بوقلمون ، حبوبات ، نان و برنج در وعده های غذایی دانش آموزان باشد و تعادل را در آن ها رعایت کنید

در پکیج vip به صورت کامل در مورد تغذیه صحبت شده است.

نویسنده : علیرضا ابری

نویسنده : علیرضا ابری

معلم رسمی آموزش و پرورش
مشاور ارشد گروه ماترو

برای اطلاع از مشخصات پکیج فرم زیر را تکمیل کنید

پکیج مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *