برای مدرسه بخوانیم یا کنکور

مدرسه یا کنکور ؟!

در ابتدا باید گفت که این پرسش به طور کلی اشتباه است.
این مسئله یک رابطه ی صفر و یکی نیست.به یاد داشته باشید که مدرسه و کنکور دو مورد متفاوت از هم نیستن. کنکور و مدرسه از نظر بودجه بندی یکی هستند فقط معمولا برنامه ایی که مدرسه ی شما با آن جلو میرود کمی عقب تر از برنامه ی آزمون های آزمایشی باشد. بنابراین اگر تلاش کنید دروس مدرسه را مفهمومی و با دقت یاد بگیرید، هم در مدرسه نمرات بالا را کسب می کنید، هم نصف کار کنکورتان را انجام دادید و فقط تست زنی مطالب باقی مانده است. 
البته توجه داشته باشید نمرات مستمر و نمرات کلاسی هیچ ارزش و تاثیری در تعیین رتبه ی شما ندارد حتی با قطعی شدن تاثیر معدل بر رتبه ی کنکور و نمرات نهایی آخر سال، تنها چیزی است که اهمیت دارد.
سعی کنید از 8_7 ساعت باقی مانده روز به خوبی استفاده کنید، مطمئن باشید رتبه ی خوبی را می‌توانید کسب کنید و جالب است بدانید بیشترین درصد قبولی ها برای سال دوازدهمی ها است نه پشت کنکوری ها. پس با بهانه ی مدرسه تسلیم نشوید و شکست را نپذیرید.

از روز های پنجنشبه و جمعه استفاده ی بهینه کنید و سعی کنید تمام زمانتان را برای رسیدن به بودجه آزمون آزمایشیتان بگذارید.
در طول روز های هفته برای دروس مدرسه یه روش خوبی رو پیشنهاد دارم.
از پیش خوانی و مرور غافل نشید .
پیش خوانی : قبل از شروع مدرسه، هر درسی که قرار بر تدریسش است. مطالعه‌ی مجله واری انجام بدهید. آماده بودن ذهن شما زمان تدریس باعث می‌شود شما یادگیری مفهمومی تر و فعال تری داشته باشین.
مرور : بعد از اینکه از مدرسه برگشتن حدود یک ساعت زمان بگذارید و دروسی که در آن روز تدریس شده است. نگاهی بیندازید و مطالب را مرور کنید.
برای دروس تاریخ و جغرافیا و دیگر دروس حفظی که توضیح دبیر هیچ کمکی به حال شما نمی‌کند. سر کلاس های درس سعی کنید خودتان آن درس را بخوانید و یاد بگیرید تا از زمان های حضور در مدرسه استفاده بهینه کنید.

شما در طول هفته دروس دوازدهم را قطعا باید مطالعه داشته باشین. فقط لازم است در تایم های اضافه دروس دهم، یازدهم را با توجه به بودجه بندی آزمون آزمایشی تان اضافه کنید.

و در آخر یادتان باشد که هدف شما چه چیزی است و برای چه هدفی دارید تلاش می کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *