کلاس کنکور

یکی از دغدغه های اساسی دانش آموزان متوسطه دوم در سالهای منتهی به کنکور انتخاب یک مسیر درست و عاقلانه است ، که بتواند مشکلات آموزشی آنها را شناسایی و برطرف کند. شاید بتوان گفت با تغییرات ساختاری اساسی که درسالهای گذشته در کنکور و امتحان نهایی بوجود آمده  اهمیت انتخاب منابع درست برای کنکور بسیار بیشتر شده است.

بهترین کلاس کنکور

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان و یا اطلاع از طرح های آموزشی و مشاوره تحصیلی ماترو با شماره آموزشگاه02633341761   تماس حاصل نمایید و یا فرم زیر را تکمیل کنید.




    برای موفقیت در کنکور به چه چیزهایی احتیاج داریم؟

    سه  رکن اساسی موفقیت در مسیر کنکور مشاور تحصیلی ، کلاس کنکور و آزمون های آزمایشی هستند که از بین آنها در این مقاله به تحلیل کلاس کنکور می پردازیم که وظیفه اصلیشان آموزش دقیق مفاهیم درسی در کنار روش های تست زنی کنکور است.

    آیا شرکت در کلاس کنکور ضروری است؟

    احتمالا این سوال به ذهنتان خطور کرده است که برای موفقیت در کنکور سراسری و رسیدن به اهداف آموزشی خودمان حتما باید در کلاس کنکور شرکت کنیم؟!

    صراحتا می گویم پاسخ سوال بالا (( بله )) است.

    دلیل اول آن این است که سطح سوالات کنکور هر سال در حال تغییر و مفهومی تر شدن است.

    بسیار می شنویم که گفته می شود سوالات کنکور از کتاب درسی است و اگر کسی کتاب درسی را مطالعه کند به راحتی به تست های کنکور پاسخ می دهد اما باید بگویم اگر در بهترین حالت چشممان را بر سوالاتی که بعضا از خارج از مطالب کتاب درسی مطرح می شوند ببندیم، سطح سوالات کنکور مخصوصا از کنکور 1400 به بعد تقریبا هیچ ربطی به سطح سوالات کتاب درسی ندارد ( پیشنهاد میکنم حتما کنکور های اخیر را دانلود کنید و نگاه اجمالی به سوالات بیاندازید) البته که به همه دانش آموزان کنکوری پیشنهاد می کنیم کتاب های درسی خود را خط به خط مطالعه کنند اما این برای رسیدن به یک رشته و دانشگاه خوب کافی نیست.

    آنچه لزوم شرکت در کلاس کنکور را تصدیق می کند علاوه بر سوالات دشوار کنکور ، کمبود وقت است.

    در سال کنکور دانش آموز همزمان که برای امتحان نهایی مطالعه می کند به طور موازی باید دروس دهم ، یازدهم و دوازدهم را هم به شکل تستی بخواند آن هم در یک سال تحصیلی!!!

    کلاس کنکور به فرایند مطالعه دانش آموزان سرعت می بخشد به عنوان مثال درسی را که قرار است به صورت خودخوان ازکتب درسی یا کتابهای کمک آموزشی در 100 ساعت آموزش ببینید و تست بزنید در کلاس کنکور در 30 ساعت آموزش خواهید دید و فرصت بیشتری برای حل تست ها و تمرین های متنوع دارید و این برگه برنده شما در سال کنکور است.

    هرچند نمی توان یک نسخه کلی را برای همه دانش آموزان در نظر گرفت اما علاوه بر نکات بالا اگر جز دانش آموزان زیر هستید به شما شرکت در کلاس کنکور را پیشنهاد می کنم:

    • اغلب اوقات در کلاس های مدرسه، درس را به خوبی متوجه نمی شوید و نیاز دارید فردی برایتان درس را بهتر و عمیق تر توضیح دهد.
    • درس های مدرسه را متوجه می شوید اما زمان حل تست ها و تمرین ها به مشکل میخورید! (مخصوصا در دروس مفهومی)
    • اگر از نحوه تست زنی دروس و جزئیات آن بی اطلاع هستید.

    به طور کلی اگر در درسی ضعف دارید و حتی با گذاشتن وقت زیاد برای مطالعه آن نتیجه دلخواهتان را کسب نکرده اید بهتر است از کلاس های آموزشی استفاده کنید.

    آیا در کلاس های کنکور مدرسه شرکت کنیم؟

    اولین موضوعی که شما باید بررسی کنید این است که آیا مدرسه برای شما کلاس کنکوری در نظر گرفته است یا خیر ؟ و یا اگر در نظر گرفته است سطح معلم هایی که قرار است مطالب را برای شما تدریس کنند چقدر است ؟ و از همه مهم تر مدت زمان کلاس ها به چه صورت است.

    باید تمام موارد را بررسی کنید و بعد دست به انتخاب بزنید مثلا یک زمان می بینید که مدرسه برنامه خیلی خاصی برای کنکور ندارد و یا اگر هم دارد مناسب سطح و هدف شما نیست (البته در این مورد باید موضوع را کاملا بررسی کنید)یا مثلا شما در این بررسی متوجه می شوید که مدرسه برای درس ریاضی معلم بسیار خوبی در نظر گرفته است ولی در درس دیگری مانند زیست شناسی با روش تدریس استاد ارتباط برقرار نمی کنید در این صورت بهتر است از سایر کلاس های کنکور کمک بگیرید.

    نظرات برخی از دانشجویان آکادمی  ماترو

    یک کلاس کنکور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

    یک کلاس کنکور ایده آل باید در 4 بخش زیر با برنامه و قوی عمل کند

    1- آموزش دقیق ، مفهومی و کامل به زبان ساده در هر سه پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم

    2- ارائه جزوات آموزشی کاربردی و آپدیت شده مبتنی بر کنکورهای سال های اخیر

    3- ایجاد فضای خوب و آرامبخش برای دانش آموزان و کاهش استرس آنها

    4- برگزاری آزمون های کلاسی در هر درس و بررسی روند تحصیلی دانش آموزان و ارائه راهکارهای تخصصی برای پیشرفت آنها

    5- بهره مندی از جدیدترین تجهیزات آموزشی جهت آموزش مطالب درسی

    انواع کلاس های کنکور

    در یک تقسیم بندی کلی کلاس های کنکور به سه صورت زیر برگزار می شوند :

      1-کلاس های کنکور حضوری       2- کلاس های آنلاین کنکور      3- پکیج های آفلاین کنکور

    هر کدام از این کلاس ها مزایا و معایبی دارند که شما می توانید با شناختی که از خودتان دارید بهترین روش را انتخاب کنید

    کلاس حضوری

    در بین موارد بالا کلاس های حضوری کنکور به واسطه پویایی کلاس و ارتباط مستقیمی که بین دانش آموز و استاد وجود دارد طرفدارهای بیشتری دارند، در واقع مهم ترین حسن کلاس های کنکوری که به صورت حضوری برگزار می شوند این است که بعد یا حتی در حین تدریس مباحث اگر مطلبی برای شما گنگ باشد می توانید بلافاصله از معلم بپرسید و پاسخ سوالی که در ذهنتان ایجاد شده است را بگیرید و مفاهیم درسی را عمیقا درک کنید.

    در انتخاب کلاس های حضوری به موارد زیر دقت کنید:

    1- حتما قبل از ثبت نام یک جلسه در کلاس اساتید شرکت کنید و در صورتی که فکر می کنید با شیوه تدریس معلمان ارتباط برقرار میکنید در آن کلاس ثبت نام کنید.

    2- دقت کنید جمعیت کلاس حضوری بیشتر از 50 نفر نباشد

    اگر در اطراف محل سکونتتان موسسه کنکور خوبی وجود ندارد یا سطحش مناسب شما نیست ادامه مقاله را از دست ندید…

                                                   آکادمی علمی آموزشی ماترو (فراست) برگزارکننده کلاسهای حضوری کنکور در کرج

                                                                                            یک جلسه رایگان در تمام دروس

    آدرس : کرج ، مهرشهر ، بلوار ارم ، گلستان دو ، بین رز و نیلوفر ، آموزشگاه فراست 

    تلفن آموزشگاه : 026 3334 1761

     کلاس کنکور آنلاین

    شاید تنها ایراد کلاس های حضوری کنکور مدت زمانی است که صرف آماده شدن ، رفت و آمد به کلاس می شود و این موضوع دلیلی است برای اینکه دانش آموزان به کلاس های آنلاین رو بیاورند.

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید از خانه خودتان با یک گوشی ساده یا لپ تاپ از طریق پلتفرم هایی که مخصوص برگزاری کلاس آنلاین کنکور هستند در کلاس شرکت کنید و در تایم و هزینه خودتان صرفه جویی کنید.

     همانطور که میدانید متاسفانه امکانات آموزشی بطور عادلانه در سطح کشور پخش نشده است و بسیاری از دانش آموزان مستعدی که در شهرهای کوچک یا روستاها هستند فقط به واسطه دوری از کلان شهرها از امکانات خوب مانند اساتید مطرح کنکور بی بهره اند اما خبر خوش این است که شما در کلاس های آنلاین کنکور می توانید از حضور برترین و به نام ترین اساتید کشوری استفاده کنید تا در کنار تلاش خودتان جدیدترین روش های تست زنی و مطالعه مفهومی را یاد بگیرید و مسیر موفقیت خودتان را هموارتر کنید

    1. شما میتوانید برای ثبت نام در کلاس های آنلاین با شماره 02633341761 تماس گرفته و یا به صورت مستقیم محصول خود را از سایت خریداری نمایید.

    2. بعد از ارتباط گرفتن با تیم ماترو ، پشتیبانان به تمامی سوال های شما در مورد کلاس های آنلاین پاسخ خواهند داد.

    3. هزینه کلاس های آنلاین ماترو را می توانید به صورت قسطی پرداخت نمایید.

    چرا کلاس های آنلاین کنکور ماترو  ؟

    گروه آموزشی مشاوره ای ماترو به عنوان بهترین برگزار کننده کلاس های آنلاین کنکور در سطح کشور در سال 1403 با بهره گیری از اساتید توانمند شما را در سال های منتهی به کنکور همراهی می کند. اما موارد زیر تمایز ماترو را در برگزاری کلاس های آنلاین کنکور نشان می دهد:

    • استفاده از تجهیزات عالی برای اینکه دانش آموزان در حین تدریس صدا ، تصویر و تخته ای که اساتید تدریس می کنند را داشته باشند
    • کلاس ها در محیط پلتفرم ادوب کانکت ، مطرح ترین برنامه برگزاری رویدادهای انلاین در دنیا برگزار میشود.
    • قیمت فوق العاده مناسب برای بهرمنده ای همه دانش آموزان در بهترین اساتید کنکور
    • ایجاد پنل کاربری اختصاصی برای هر دانش آموز جهت دریافت فیلم ضبط شده جلسات و جزوات پرشده کلاس ها
    • پشتیبانی 24 ساعته برای رفع مشکلات فنی دانش آموزان
    • عضویت دانش آموزان در گروه های رفع اشکال درسی

    و از همه مهم تر اینکه در کلاس های آنلاین ماترو بر خلاف بسیاری از موسسات صفحه چت دانش آموزان در طول زمان برگزاری کلاس باز است و شما می توانید تمامی سوالات خود را از اساتید بپرسید.

    امیدوارم در سال کنکور گول تبلیغات الکی و هیجان انگیز برخی موسسات را نخورید مثل ( زیست کنکور فقط در 48 ساعت) را نخورید و یک انتخاب آگاهانه و با چشم باز داشته باشید.

    در انتها می خواهم به عنوان یک مشاورتحصیلی نکاتی را به شما بگویم که می تواند بسیار در این سال تحصیلی راهگشای شما باشد

    تست زنی یا درسنامه خوانی؟

    در طی سال های مشاوره، بارها شده است با دانش آموزانی بر خورد کرده اییم که صرفا فقط کتاب و درسنامه را می خوانند یا صرفا تست زنی میکنند! نه از اینور بوم بیوفتید نه از اونور! تست و مطالعه کردن دو گزینه ایی هستند که مکمل یکدیگرند.یعنی بهترین روش این است که بعد از اینکه کتاب و درسنامه را دقیق خواندید، بعد از اینکه به مطالب درس تسلط نسلی یافتید به سراغ تست زنی بروید و نکات جزئی تر را یاد بگیرید. اگر صرفا مطالعه کنید باعث می شود سبک تست های زیادی را نشناسید، مغزتان بتواند فقط به سوال های تشریحی پاسخ دهد، آن جور که باید و شاید به جزئیات توجه نکنید. و اگر صرفا تست بزنید،احتمال دارد همه ی درس را به خوبی متوجه نشوید ، زیرا تمام تست ها پوشش دهنده ی کل بخش های درس نمی شود و باعث می شود، سرتان کلاه برود! البته حتما میدانید که تمامی سوال های کنکور به صورت تستی برگزار می شود و این، نیازمند این است که شما تست زدن، تکنیک های تست زنی از جمله مدیریت زمان را بلد باشید! پس هر دو را در کنار هم انجام دهید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

     مرور 

    بخش شیرین ماجرا! با توجه به حجم سنگین مطالب کنکور، داوطلبان احتیاج دارند در بازه زمانی های مشخص دروسی که مطالعه کرده اند را مرور کنند و با فراموشی آن بجنگند. البته خالی از لطف نیست، وقتس که مرور می کنید، علاوه بر یادآوری مجدد آن باعث می شود مطالب بیش از پیش در ذهنتان تتبیت شود. برای مرور کردن لازم نیست خط به خط کتاب را بخوانید! که حوصله تان سر برود و بیخیال مرور بشوید. سعی کنید از خلاصه نویسی هایی که قبلا نوسته بودید، استفاده کنید تا در زمان کمتری، مطالب بیشتری را به یاد بیاورید. برای مرور، می توانید از جزوه و درسنامه و کتاب استفاده کنید و متن ها را روزنامه وار بخوانید تا برایتان یاداوری شود. اگر جایی را متوجه نشدید، علامت بزنید تا بعدا برای آن قسمت از درس وقت بیشتری بگذارید تا آن را مرور کنید. البته‌ جالب است بدانید تعداد زیادی از دانش اموزان برای مرور کردن مطالب زیاد با جای خواندن درسنامه، به تست های پوششی و مرور رجوع می کنند. و بعد از تحلیل کردن تست ها، هر قسمت از درس که اشتباه داشته باشند را به درسنامه رجوع پیدا می کنند و آن را مطالعه می کنند. در این صورت‌ مطالب زیادی را در زمان کمتری مرور کرده اند و همانطور تست زنی هم انجام داده اند. انتخاب نحوه ی مرور، کاملا به سطح توانایی و درسی تان مرتبط می باشد. سعی کنید مطالب یاد گرفته شده را در روز بعد، هفته ی بعد، یک ماه بعد، چهار ماه بعد مرور کنید تا برای مدت زیادی در ذهنتان تثبیت شود. 

    جمع بندی 

    یک کلمه ی سنگین و سخت! جمع بندی ،معمولا در ماه های پایانی به کنکور انجام می شود که شامل مرور سریع و تثبیت مطالب، بهبود نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت، رفع اشکال می باشد که هر دانش آموزی برای بدست اوردن یک رتبه ی خوب به آن احتیاج دارد. شما می‌توانید در این بازه ی زمانی، از کتاب های جمع بندی، آزمون های ازمایشی جامع،خلاصه نویسی ها، حل سوالات کنکور های پیشین استفاده کنید. از مهم ترین توصیه های مشاوران کنکور این است که از آزمون های جامع غافل نشوید و آن را جدی بگیرید و شبیه سازی کنکور کنید و تحلیل کردن آن را به صورت دقیق انجام دهید و نکات را یادداشت کنید. نکات مهم جمع بندی : 

    به جای خواندن مطالب جدید، سعی کنید مطالب از قبل خوانده شده را تثبیت کنید. 

    اولیوتتان را طبق مطالبی که ضعف دارید و دروسی که اهمیت بیشتری دارند، بگذارید. 

    تست های سرعتی بزنید و شرایط سازی کنکور را تمرین کنید. 

    در این بازه ساعت خواب و بیداریتان را کنترل کنید. 

    در مرور کردن مطالب وسواس به خرج ندهید و سطحی و روزنامه وار مطالب را بخوانید.

    کلاس ریاضی ماترو
    بهترین کلاس زیست کنکور
    کلاس مشاوره کنکور
    بهترین کلاس کنکور

    اساتید آنلاین کنکور

    بهترین کلاس کنکور ریاضی

    کلاس کنکور آنلاین ریاضی و حسابان

    کلاس کنکور زیست

    کلاس کنکور آنلاین زیست

    کلاس کنکور فیزیک

    کلاس کنکور انلاین فیزیک