دانشگاه علامه طباطبایی

معرفی دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علّامه طباطبایی یک دانشگاه دولتی ایرانی دراستان تهران و بزرگترین دانشگاه تخصصی ایران در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم شناختی ، اقتصاد و مدیریت و از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که با دارای نزدیک به ۱۸ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت علمی و13 دانشکده در حال فعالیت است و در 226 رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرای دانشجو میباشد. این دانشکده‌ها در مرکز و شمال تهران مستقر شده اند.
دانشگاه علامه طباطبایی بزرگ ترین دانشگاه علوم انسانی کشور می‌باشد. طبق نتایج منتشر شده توسط وزارت علوم، در لیست ده دانشگاه برتر جامع کشور است.
مزایای دانشگاه علامه طباطبایی:

کتابخانه مرکزی که از سال ۱۳۵۹ در محل دانشکده بهداشت و علوم پایه با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع شروع به کار کرد و دارای ۴۵۰۰۰ جلد کتاب، ۳۰۰۰ قطعه اسلاید آموزشی ، ۱۷۵ حلقه فیلم آموزشی و فیلم استریپ بوده است.
مرکز تولید و انتشارات که در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد و دارای بخش های اداری و مالی، امور سفارشات، اتاق ویرایش و امور فنی، حروف چینی و لاینوترون و همچنین سالن اصلی برای امور عکاسی، مونتاژ، چاپ و صحافی بوده است.
مرکز خدمات کامپیوتری فعالیت های اصلی اش را از سال ۱۳۵۴ شروع کرد. این مرکز به لحاظ تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از ابتدای تاسیس جز معدود مراکز مجهز کامپیوتری جهت ارائه خدمات به نظام آموزشی یک دانشگاه در سراسر کشور محسوب می شده است. پس از تجمیع و تاسیس دانشگاه در سال ۱۳۶۳ نیز همواره تلاش کرده است تا همگام و هماهنگ با سایر واحدهای دانشگاه در زمینه های علمی، عملیاتی و تامین اطلاعت مورد نیاز سطوح مختلف مدیریت دانشگاه را در حد امکان به نحوه ی مطلوبی انجام دهد.
دارا بودن خوابگاه های مناسب برای دانشجویان یکی دیگر از مزیت های این دانشگاه است.

دانشگاه علامه طباطبایی به صورت تخصصی در زمینه علوم انسانی فعالیت دارد. به طور کلی تمرکز بر روی علوم انسانی در این دانشگاه باعث شده است که این دانشگاه برای علاقمندان به این رشته ها به عنوان یک مرجع و منبع مطالعاتی مورد توجه قرار گیرد.

ندا فرین کمال

ندا فرین کمال

مشاور گروه ماترو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *