شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان

شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان

ورود به دانشگاه فرهنگیان یکی از سوالات دانش آموزان کنکوری است که چگونه باید وارد دانشگاه فرهنگیان بشویم ؟ چه شرایطی دارد ؟ و…

بدون شک دانشگاه فرهنگیان جزو برترین دانشگاه ها در کشور است و به آموزش معلمین آینده این مرز و بوم می پردازد. و قطعا شرایطی برای ورود به این دانشگاه وجود دارد که هم شامل شرایط درسی هست هم شرایط اخلاقی.

در دو سال اخیر کنکوری ها توجه خیلی بیشتری به این دانشگاه داشته اند نسبت به قبل و ورود به این دانشگاه کمی سخت تر از قبل شده است چون متقاضی ها زیاد شده اند و خیلی از رتبه برتر ها علاقه به ورود به این دانشگاه را دارند و در نتیجه اگر علاقه به رشته معلمی دارید و می خواهید وارد دانشگاه فرهنگیان شوید باید سخت تلاش کنید.

شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان

شما برای ورود به دانشگاه فرهنگیان باید تراز بالای 6500 داشته باشید (یعنی خوب از پس کنکور بر آمده باشی).

باید معدل بالای 14 داشته باشید. 

حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان 24 سال است .

دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور (کارنامه ای که رتبه و تراز مشخص می شود) و اگر شما مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شده باشید در لیست انتخاب رشته خود آن را وارد کنید و چند روز بعد سازمان سنجش اسامی افرادی که باید به مصاحبه بروند را اعلام می کند و طبق تاریخ و زمان مقرر به مکان مصاحبه می روید.

این فرایند شامل 3 بخش است 

بخش اول مصاحبه علمی است که از شما سوالاتی در مورد رشته معلمی و علاقه شما به این رشته می پرسند و از شما می خواهند که یک بخشی را تدریس کنید ، ممکن است از شما سوال هوش و یا معما هم بپرسند.

بخش دوم گزینش است که از شما در مورد سوال های اعتقادی سوال پرسیده می شود.

و بخش بعد یک معاینه ساده پزشکی است که بررسی می شود که شما مشکلات حرکتی ، بینایی ، شنوایی و… نداشته باشید قد و وزن شما بررسی می شود.

بعد از ورود به دانشگاه فرهنگیان شما بلافاصله باید کار های اداری برای استخدام را انجام دهید (مراجعه به اداره منطقه استخدامیتان ، آزمایشات پزشکی ، تست اعتیاد ، تعهد محضری و …)

مزیت های دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان این دانشگاه بلافاصله بعد از ورود به این دانشگاه استخدام می شوند.

از ماه اول استخدام حقوق دریافت می کنند .

خوابگاه دریافت میکنند.

خدمت سربازی نمی روند .

 و مدت تحصیلی در دانشگاه هم شامل سابقه ی آن ها محسوب می شود.

شما به اندازه دو برابر مدت تحصیلتان تعهد محضری می دهید که در آموزش و پرورش خدمت کنید مثلا اگر شما 4 سال درس بخوانید باید 8 سال خدمت کنید.  

و در پایان از شما عزیزان خواهش می کنم که بدون توجه به مزیت های این دانشگاه ، شغل معلمی را انتخاب کنید اگر واقعا عاشق شغل معلمی هستید و علاقه زیادی به آموختن به دیگران را دارید وارد دانشگاه فرهنگیان شوید.

دانشگاه برم یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *