هفته آخر کنکور چیکار کنیم

 هفته ی آخر کنکور را چیکار کنیم ؟ درس بخونیم ؟ درس نخونیم؟ تفریح کنیم ؟ تفریح نکنیم؟

در این مطلب قصد دارم تکنیک هایی برای شما بگویم که با استفاده از این نکات ارزشمند کنکور را با موفقیت کامل پشت سربگذارید پس تا آخر این مطلب با من همراه باشید و تک تک این نکات را اجرا کنید

بالا بردن تمرکز و حفظ آرامش

مهم ترین نکته قبل از کنکورتان ایجاد آرامش و اعتماد به نفس است باید سعی کنید تمرکز خود را بالا ببرید و آشفتگی های ذهنی را از بین ببرید. از منفی بافی و فکر های شکست و بدبختی به شدت پرهیز کنید این افکار فقط آینده ی شما را تباه می کنند و شکست و نا امیدی را برای شما به ارمغان می آورند. یکی از راه کار های حفظ شادابی و ایجاد نشاط و انگیزه ورزش کردن است صبح ها حتما کمی نرمش کنید و بعد به سراغ کارهایتان بروید اگر خانه تان در نزدیکی پارک هست حتما صبح ها برای پیاده روی به آنجا روید این کار هم به تندرستی شما می شود هم باعث ایجاد قدرت و شادی می شود و اراده ی شما را برای انجام کار بالا می برد. حتما موزیک های آرامش بخش گوش دهید ، مدیتیشن را فراموش نکنید حتما روی خود کار کنید تا فقط روی یک موضوع تمرکز داشته باشید مثلا چشم هایتان را ببنید و فقط نفس هایتان را بشمارید.

تغذیه هفته آخر قبل از کنکور

هفته ی آخر قبل از کنکور از خوردن چیپس و پفک و فست فود ها به شدت پرهیز کنید و سعی کنید آب به مقدار کافی مصرف کنید و میوه ، سبزیجات تازه ، گردو ، کشمش ، خرما و انجیر را حتما در سبد غذایی خود داشته باشید تا با بدنی سالم و پر انرژی به کنکور بروید و صبح ها قبل از شروع فعالیت های روزانه حتما صبحانه میل کنید و حتما میان وعده های مقوی را برای خود در نظر بگیرید مثلا از ساعت نه و نیم تا یازده که درس می خوانید و می خواهید استراحت کنید یک لقمه کوچک کره و عسل میل کنید.

تنظیم خواب هفته آخر مانده به کنکور

مهم ترین نکته هفته ی آخر تنظیم خواب است به خاطر این که روز کنکور بدون خستگی و با نشاط از خواب بیدار شوید و پر انرژی به سمت کنکور بروید سعی کنید شب ها قبل از ساعت 12 به رخت خواب بروید و بخوابید و صبح ها هم ساعت 5 از خواب بیدار شوید اصلا هم نگویید که من ساعت 11 خوابم نمیبره وقتی این حرف را می زنید مغز شما دقیقا به این حرف واکنش نشان داده و نمی گذارد شما بخوابید و در نتیجه باعث بروز بی خوابی در شما می شود و شما صبح نمی توانید زود از خواب بیدار شوید چون که هنوز بدنتان نیاز به استراحت دارد و خواب کافی را نکردید. پس سعی کنید شب ها شام را زودتر بخورید و شامتان هم سبک باشد تا زود خوابتان ببرد و یک ساعت هم قبل از خواب گوشی را بگذارید کنار و نگویید که حالا که خوابم نمیبره بذار با گوشی کار کنم چون در این صورت ساعتی که بی خوابی می کشید بیشتر می شود.

چند ساعت را به تفریح اختصاص دهید

برای این که آرامش ذهنی پیدا کنید و استرس از شما دور شود به شما عزیزان پیشنهاد می کنم حتمی در هفته ی قبل از کنکور چند ساعت یا حتی یک روز را به استراحت و تفریح بپردازید مثلا با دوستانتان سینما ، پارک و یا استخر بروید. ولی از آنجایی که اب منبع انرژی مثبت است پیشنهاد من استخر است به استخر بروید و آب بازی کنید و البته این را هم تاکید کنم که خودتان را زیاد هم خسته نکنید و نکته مهم تر این که اگر می خواهید با دوستانتان بیرون بروید حتما افرادی را انتخاب کنید که مثل شما درس خوانده باشند و افرادی را انتخاب نکنید که فقط شما را به خاطر درس خواندن مسخره می کنند و باعث شوند که انگیزه و انرزی شما چند روز قبل از کنکور کاهش پیدا کند.

هفته ی آخر درس بخوانم یا نه ؟

این سوال خیلی از دانش آموزان کنکوری است که هفته ی آخر رو درس بخونیم یا نه ؟

1. تو این هفته به هیچ عنوان مبحث جدیدی را نخوانید و فقط به مرور مطالب گذشته بپردازید

2. حتما در این هفته کنکور های سال های گذشته را به صورت آزمون از خود امتحان بگیرید و زمان هم برای خود مشخص کنید سعی کنید سرعت خود را در این هفته بالا ببرید

3. برای مرور مطالب لازم نیست تمام کتاب را دوره کنید چون زمان زیادی ندارید که بخواهید چند کتاب را از اول بخوانید فقط خلاصه هایی که از درس ها نوشته اید را  مطالعه کنید (افرادی در این زمان موفق هستند که در طول این مدت خلاصه های جامع و مفیدی نوشته باشند)

4. اگر در طول سال تحصیلی تست هایی را که مشکل داشتی را علامت زدی میتوانی هفته ی اخر به آن تست ها سر بزنی وآن ها را مرور کنی. مباحثی که می توانید هفته ی  آخر می توانی آن ها را دوره بکنید :

آرایه ها

لغات ادبیات 

لغات زبان انگلیسی

گرامر انگلیسی

تاریخ ادبیات (در صورتی که قبلا روی آن زمان گذاشته باشید و آن ها را به خوبی حفظ کرده باشید)

لغات عربی

آیات دین و زندگی

و اینجا من چند مورد را مثال زدم و شما می توانید بسته به آن رشته ای که هستید مطالب دیگر را هم مرور سریع داشته باشید.

به جنگ با استرس و نگرانی بروید

یکی از مشکلات دانش آموزان در روز های مانده به کنکور استرس و نگرانی است راهکارش هم این است که یک ورق و کاغذ بردارید و نگرانی هایتان را بنویسید بعضی وقت ها با دیدن این نگرانی ها خودتان به خنده می افتید !

مثلا

اگر کنکور سخت باشه چی ؟؟؟

خوب دانش آموز عزیز اگر کنکور سخت باشه برای همه سخته پس جای نگرانی نیست.

اگر نتونم همه ی سوال ها رو جواب بدم چی ؟

توی کنکور همیشه چند تا سوال هست که به نسبت زمان کم کنکور نمی توان آن ها را در اون مدت حل کرد 

و بعلاوه ی آن شما لازم نیست تمام سوالات را پاسخ دهید و فقط آن هایی که با دقت و تمرکز روی آن ها به نتیجه رسیدید را روی پاسخ نامه وارد کنید و از زدن گزینه ها به صورت شانسی به شدت پرهیز کنید

چون اگر پاسخی را اشتباه وارد کنید نمره منفی به شما تعلق خواهد گرفت.

به خاطر همین همیشه به دانش آموزان تاکید می کنیم که به جای دیدن و تمرکز روی درصد های آزمون ها ، تمرکز را روی تراز بگذارید و در آن صورت است که از وضعیت خود به صورت دقیق تر مطلع خواهید شد.

سعی کنید سر جلسه ی کنکور آرامش خود را حفظ کنید و روز کنکور صبح زود در محل حاضر شوید و کمی در محیط چرخ بزنید تا با فضا آشنا شوید و استرس تان کاهش یابد.

روز کنکور چه کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *