چه رشته ای بخونم

چه رشته ای بخونم

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان و یا اطلاع از طرح های آموزشی و مشاوره تحصیلی ماترو با شماره آموزشگاه 02633341761   و یا در واتساپ یا تلگرام به شماره 09010644412 پیام دهید و یا فرم زیر را تکمیل کنید.




چه رشته ای بخونم ؟ اين يكی از سوالات پرتكرار دانش آموزان است كه کدام رشته را در دانشگاه انتخاب کنم که از همه لحاظ (پول ، شخصيت اجتماعی ، ساعت کاری و…) بهتر باشد ؟ چه رشته ای بخونم که پولدار بشم ؟ چه رشته ای بازار کار بهتر داره و من در آن موفق تر ظاهر می شوم ؟ 

اول از همه این سوال را از خودتان بپرسید که آیا فقط هدفتان از دانشگاه رفتن بدست آوردن پول هست و یا این که به یک رشته علاقه دارید و دوست دارید در آن زمینه تحقیق و پژوهش کنید و چیزهای جدید یاد بگیرید و در کنار این ها درآمد هم داشته باشید ، منظورم از تحقیق خیلی هم کار پیچیده نیستا ، منظورم اینه حاضری برای اون کار چقدر در روز مطالعه کنی یا آموزش بببنی ؟ یا این که اگر یک روزی مجبور بشی سه ساعت بیشتر کار کنی خوشحال میشی یا ناراحت میشی ؟ البته منظورم این نیست که حتما باید خوشحال شوید و بال در بیاورید چون که بالاخره از زمان استراحتتان کاسته می شود ولی منظورم بیشتر این است چه واکنشی نسبت به این اتفاق دارید ؟

اگر جوابتان مورد اول است (فقط بدست آوردن سریع پول ) باید عرض کنم که شما با رفتن به یک رشته در دانشگاه بزرگترین اشتباه زندگیتان را مرتکب شده اید چون خیلی از افراد را در جامعه خواهید یافت که بدون دانشگاه رفتن و داشتن تحصیلات آکادمیک ، به درآمد های بالا رسیده اند و از آن طرف بسیاری هم با همین طرز فکر مورد اول وارد دانشگاه شده اند و دیده اند که نمیشه پول درآورد می دانید چرا ؟؟؟؟

چون افرادی که به کارشان علاقه دارند و از جان و دل برای آن کار زمان می گذارند دائما در آن زمینه آموزش می بینند و خود را بروز می کنند ، این افراد صبح ها با علاقه و شور و شوق به سر کار می روند و ایده های جدید را خلق می کنند و آن ایده ها را پیاده کرده و از آن ها درآمد های بالا کسب می کنند.

 البته منظور من اين نيست كه اصلا اين دسته به دانشگاه نروند بلكه منظور من اين است كه اگر می خواهند به دانشگاه بروند به رشته ی مورد علاقه خود بروند و در آن تحصيل كنند ، در دانشگاه با چند نفر كه با آن ها هم عقيده هستند يک تيم بزنند و يک كسب و كار كوچک را در همان زمان دانشجويی شروع كنند و سپس آن كسب و كار را به مرور گسترش دهند و در اين صورت هم به تحصيل پرداخته اند و هم از لحاظ مالی تامين شده اند و در آینده هم نگرانی برای شغل و درآمد نخواهند داشت ولی افرادی که فقط به فکر پول یک رشته هستند بعد از ورود به آن (اگر بدون تحقیق بوده باشد) خیلی از آن ها متوجه می شوند که واقعا به آن رشته علاقه نداشته اند و راه را اشتباه آمده اند.

شما دوست عزیزم که امسال کنکور داری باید اول از همه هدفت را از دانشگاه رفتن مشخص کنی و با مشورت و کمک مشاور قابل اعتماد ، رشته ای را که واقعا علاقه داری و در آن توانمندی های لازم را داری پیدا کنی (به این دلیل مشاور قابل اعتماد نیاز است چون بعضی وقت های ما احساسی تصمیم می گیریم و مورد بسیار مهم در این موضوع مشاور است که باید معتبر و قابل اعتماد باشد چون بعضی افراد سود جو خود را به عنوان مشاور معرفی کرده و با دادن وعده های پوچ و تو خالی آینده ی دانش آموز را به خطر می اندازند و مبالغ سنگین دریافت می کنند)

زمانی که شما هدفتان مشخص باشد انگیزه پیدا می کنید هر روز برای  رسیدن به آن هدف تلاش می کنید چون عشق و علاقه به آن کار را دارید. خیلی از افراد هستند که به شغلی می روند که درآمد خوبی دارد اما این افراد آن شغل را دوست ندارند و هر روز صبح با بی حوصلگی و ناراحتی به سر کار می روند و روز خود را می گذرانند این افراد یا از کار اخراج می شوند یا همیشه ناراحت و غمگین هستند و از زندگیشان لذتی نمی برند و همیشه منتظر روز هایی هستند که این مشکلات حل شود ولی جالب تر این است که برای رسیدن به چنین روز هایی تلاش نمی کنند !!!

 بله بعضي وقت ها زندگی ما انسان ها خيلی خنده دار می شود با اطمينان می گوييم كه فلان رشته را دوست داريم ولی هيچ تلاشی برای رسيدن به آن انجام نمی دهيم البته همان طور که گفتم خیلی از این وارد متاسفانه از عدم آگاهی دانش آموزان در این مورد است و خانواده ها هم در بعضی موارد مقصر هستند و با اجبار می خواهند دانش آموزی که به یک رشته  علاقه ندارد را به آن رشته بفرستند چون از نظر آن ها ، این رشته شان اجتماعی بالایی دارد !!

 پس مهم ترین فاکتور شما برای انتخاب رشته ، علاقه است و بعد از آن باید شما ، درآمد و نیاز جامعه و… در نظر بگیرید و با مشورت با افراد آگاه آن رشته را انتخاب کنید و برای رسیدن به اهدافتان در آن رشته تلاش کنید و این را هم بدانید شما همه چیز را در دانشگاه یاد نخواهید گرفت چون هر مهارتی كه شما به آن علاقه داشته باشيد و بخواهيد در آن تحصيل كنيد را دانشگاه نمی تواند تمام و كمال به شما آموزش دهد چون هر مهارتی پيچيدگی های خاص خودش را دارد كه در زمان محدود دانشگاه نمی شود كه همه را به شما آموزش دهند پس باید آنقدر شور و شوق برای هدفتان داشته باشید تا خودتان دنبال منابع بگردید و آن مهارت را یاد بگیرید. البته تمام مواردی که در این قسمت مطرح شد را شما نمی توانید یک شبه در ذهنیتتان وارد کنید بلکه باید به مرور زمان عادت هایتان را تغییر دهید پیشنهاد می کنم مقاله موفقیت یک شبه را مطالعه نمایید که در این مقاله در مورد باور ها صحبت شده است.

 

2 comments on “چه رشته ای بخونم – چه رشته ای برم دانشگاه – کدام رشته پول بهتری دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *