برنامه ریزی برای پزشکی

قبولی کنکور در رشته ی پزشکی با چند نکته ی ساده برنامه ریزی

برنامه ريزی برای كنكور پزشكی يكی از سوالات پر تكرار دانش آموزان و كنكوری ها مي باشد در این مطلب می خواهم کمکت کنم تا خودت را برای کنکور رشته ی تجربی آماده کنی و بهت نکات برنامه ریزی برای کنکور پزشکی را خواهم گفت که اگر واقعا به آن ها عمل بکنی در رشته ی پر طرفدار پزشکی اونم در بهترین دانشگاه های کشور قبول می شوی.  البته اگر واقعا با علاقه و تحقیق وارد این رشته شده باشی.

نا امیدی ممنوع

خیلی از دانش آموزان را میبینم که وقتی رشته ی تجربی را انتخاب می کنند و برای مشاوره پیش من می آیند می گویند آقای مشاور برای من جوری برنامه ریزی کن تا فیزیوتراپی قبول بشم بعد من همیشه از آن ها می پرسم به پزشکی علاقه نداری ؟جواب می دهند : چرا خیلی هم علاقه دارم ولی من که می دونم توی کنکور ، پزشکی قبول نمی شوم خیلی ها بهتر از من وجود دارند که برنامه ریزی خیلی خوبی کردند و قطعا آن ها قبول می شوند بعد نکته ی جالب در این دانش آموزان این است که آن ها درسشان ضعیف نیست و اصولا جزو دانش آموزان قوی مدرسه هم هستند و تازه یک سال هم برای بهتر کردن خودشان و بالا بردن سطحشان وقت دارند پس چرا همچین ذهنیتی دارند ؟ به خاطر این که فکر میکنند آن ها از خیلی از دانش آموزان کشور ضعیف تر هستند و هر چه قدر هم که تلاش کنند امکانم ندارد که قبول شوند و متاسفانه نامید می شوند و خود را محدود می کنند و دست از تلاش بر می دارند. مهم ترين اصل زندگي شكست ناپذير بودن است ، اگر دائما بگوييم من نمي توانم ، من توانايي رتبه برتر شدن ندارم و… مغز خود را براي شكست هاي سنگين در زندگی آماده مي كنيم و قطعا ديگران تلاش خواهند كرد و به نتايج بزرگ خواهند رسيد و آن زمان ما نبايد بگوييم چرا دوستم رتبش انقدر از من بهتر شده چون خودمان هم جوابش را مي دانيم ، او شبانه روز براي هدفش جنگيده ، زماني كه همه به او انرژي منفي مي دادند و نا اميدش مي كردند او به خود اميدواري مي داد و سخت تلاش مي كرد و حالا هم نتيجه ی زحمات چند ساله اش را دريافت كرده است.

در پکیج مشاوره ماترو تمامی نکات اعتماد به نفس آمده است.

اراده ی قوی برای انجام دادن کار ها

بالا بردن اراده

برای این که اراده ی قوی داشته باشیم باید اول بدانیم که برای چه می خواهیم به هدفمان که مثلا قبولی در کنکور پزشکی هست برسیم مثلا یه سری از دانش اموزان به خاطر علاقه به این رشته می روند یه سری به خاطر موقعیت اجتماعی و یک سری هم به خاطر پول… شما به چه دلیلی می خواهید به این رشته بروید ؟ زمانی که شما به این سوال پاسخ می دهید ذهنت را از بلاتکلیفی در میاوری و انگیزه ی بیشتری برای رسیدن به مقصد پیدا می کنی در واقع خيلي از افراد بزرگ هم راجع اين مورد نظر داده اند و معروف ترين آن ها جمله ، اول جواب چرا رو پيدا كن چگونه خودش مي آيد ، اين جمله بسيار زيبا و دلنشين است در واقع مي گويد كه تو اصلا براي چي مي خواهي پزشك شوی ، اگر جواب اين سوال را پيدا كني تازه مي تواني وارد مراحل بعدی مثل برنامه ريزی برای كنكور پزشكي شوی ولی اگر دليل مورد اول را نداني هميشه بي  انگيزه هستي و هيچ وقت هم تلاشي براي بهبود اوضاع نمي كنی.

علت سحرخیزی من

چند روز پیش یکی از دانش آموزان که در چالش سحر خیزی ما شرکت کرده بود از من سوال کرد که چرا شما صبح ها انقدر زود بلند می شوید و اصلا چجوری می توانید انقدر سحرخیز باشید ؟ من به او پاسخ دادم که من برنامه ریزی دقیقی برای انجام کارهای روزانه ام دارم اوایل صبح به مطالعه ی کتاب و آموزش مهارت های مختلف می پردازم و بعد از آن بخشی از کار های ماترو که بر عهده ی من هست را انجام می دهم و بعد از آن دانش آموزانم که با من مشاوره دارند را پیگیری می کنم و اگر سوالی داشته باشند جواب می دهم و ….

هدفم از تعریف این داستان این بود که اگر شما نقشه برای کارهایتان تعریف کنید خود به خود صبح های زود بلند می شوید و کارهای ضروری و وظایف شغلی و خانوادگی خود را انجام می دهید و در نتیجه به نتایج دلخواه خود خواهید رسید حتما در طول روز ورزش کنید و تغذیه سالم و پر انرژی مصرف کنید از قدیم گفتند عقل سالم در بدن سالم هست با ورزش انگیزه ی شما برای انجام دادن کار ها بیشتر می شود اگر احساس خستگی کردید و بی انگیزه شدید دوش آب سرد را فراموش نکنید  دوش آب سرد معجزه می کند و باعث سر حالي و نشاط در وجود شما مي شود اگر امكانش را داريد صبح هاي زود بلند شويد و قبل از شروع درس يك حمام سريع برويد تا سر حال شويد و با انرژي درس را شروع كنيد.

اگر نمی توانید به سرعت خوابتان را درست کنید روزی یک ربع را حتما می توانید انجام دهید ، پس روزی چند دقیقه صبح ها زودتر از خواب بلند بشوید و ورزش را حتما در طول روز انجام دهید تا آخر شب بدن شما احساس خستگی کند و زود به خواب برود.

برنامه ریزی برای قبول شدن در رشته ی پزشکی

مهم ترین نکته داشتن یک برنامه ی دقیق و هدفمند است که هم می توانید خودتان برای خود برنامه ریزی کنید و هم می توانید این کار را به عهده ی مشاور بگذارید و این قدم اول برای موفقیت تحصیلی شما است که باید به طور دقیق و اصولی هدف گذاری و برنامه ریزی کنید و با قدم های کوچک شروع کنید و اصلا برای آن عجله نکنید. اگر شما هر روز یک عادت بد مطالعاتی و یا ذهنی را حل کنید و جای آن را با نکات مثبت پر کنید قطعا بعد از گذشت دو ماه نتیجه بی نظیری دریافت می کنید

برنامه ریزی هایتان باید روزانه ، هفتگی و ماهانه باشد مثلا برای برنامه ریزی روزانه امروز 50 تست زیست ، 20 تست شیمی ، خواندن زبان فارسی و تست آرایه …. برنامه ریزی هفتگی و ماهانه چشم انداز شما هستند مثلا شما باید تا آخر مرداد کل پایه دهم و بخشی از پایه ی یازدهم را تمام کنید و برنامه روزانه خود را باید جوری بچینید تا به این اهداف در زمان معین شده برسید 

مقاله برنامه ریزی کنکور را مطالعه نمایید

حتما رقیب تحصیلی داشته باشید

داشتن رقیب تحصیلی انگیزه ی شما را برای ارتقای خود 1000 برابر می کند و بهتر است که رقیبتان سطح بالاتری از شما داشته باشد. همراه شدن با کسی که هدفی عین شما یا نزدیک به شما را داشته باشد تاثیر بسیار مثبتی در انگیزه و شور و شوق شما برای ادامه دادن به مسیر دارد.

و نکته ی پایانی 

اصلا نگران نباشد و با آرامش کامل درستان را بخوانید و استرس را از خود دور کنید

و سعی کنید از درس خواندن نهایت لذت را ببرید اصلا به درس هایتان به عنوان توفیق اجباری نگاه نکنید بلکه آن ها را پلی ارزشمند برای رسیدن به اهداف بزرگتان ببینید و از همه مهم تر اين است كه اگر شما واقعا به آن رشته علاقه مند باشيد و دليل علاقه خود را هم بدانيد حاضر هستيد براي رسيدن به آن هر كاري انجام دهيد پس اگر براي درس خواندن علاقه نداريد ، بدانيد در يكي از موارد بالا مشكلي وجود دارد و تا آن را حل نكنيد نتيجه مطلوب را نخواهيد گرفت.

برای ثبت نام و یا اطلاع از طرح های مشاوره فرم زیر را تکمیل کنید​.




1 comment on “برنامه ریزی برای کنکور پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *